TSS Prime tarjoaa seurakunnille ja julkishallinnon organisaatioille räätälöityä ohjelmistoa. Sen avulla TSS Primen asiakkaat voivat suunnitella sisäistä työtä paremmin, tehostaa tiedonhallintaa, sujuvoittaa käytännön tekemistä ja parantaa asiakaspalvelun laatua.
Toteutimme TSS Primelle uudistetun brändi-ilmeen sekä myyvät ja hakukoneoptimoidut verkkosivut.
Miten meillä meni? Katso yhteistyön tulokset ja yksityiskohdat tältä sivulta!
Tästä aloitimme
Yrityskaupan myötä TSS Prime tarvitsi kokonaan uuden visuaalisen identiteetin sekä verkkosivut
TSS Prime perustettiin vuonna 2021, kun sen entinen emoyhtiö päätti myydä liiketoiminnan ulos yrityksestä. Aiemmin TSS Prime oli osa suurempaa konsernia, mutta sen liiketoiminnan painopisteen muuttumisen myötä, TSS Prime eriytettiin omaksi yhtiöksi.
Yritys perustettiin vuoden 2021 alussa, mutta silloin valmiina ei ollut käytännössä mitään: ei logoa, visuaalista ilmettä, brändiohjeistusta saati sitten verkkosivuja. Tämä kaikki piti suunnitella, luoda ja rakentaa.
TSS Prime löysi Sinisen Härän hakukoneiden avulla ja yhteistyö käynnistettiin toimistojen kilpailutuksen jälkeen.
”Sinisen Härän kohdalla oli ensimmäisestä tapaamisesta asti hyvin henkilökohtainen ote. Lähdimme hankinnassa liikkeelle tyhjältä pöydältä, sillä mitään ei ollut vielä olemassa. Vuorovaikutus oli erinomaista, meitä kuunneltiin ja tarpeistamme saatiin kiinni nopeasti. Meille tarjottiin juuri niitä palveluita, joita kaipasimme päästäksemme alkuun, ja vielä vähän enemmän. Myös tarjoamanne Brändiworkshop tuli tarpeeseen. Näistä syistä valitsimme kumppaniksi Sinisen Härän.”
– Annemari Toikkanen, Markkinointi- ja myyntipäällikkö, TSS Prime
Projektin tavoitteet ja päämäärät olivat selvät:
- Uusi visuaalinen ilme, mikä kuvastaa TSS Primen toimintaa parhaalla tavalla
- Brändiohjeistus, mitä voidaan hyödyntää jatkossa markkinoinnissa, myynnissä ja brändityössä
- Vakuuttavat ja myyvät verkkosivut uusasiakashankintaan
” TSS Primellä ei yritysmyynnin jälkeen ollut verkkosivuja tai brändi-ilmettä ja ne tarvittiin. Vanhat sivut eivät enää palvelleet uutta toimintaamme. Halusimme aloittaa puhtaalta pöydältä ja sen takia myös luoda kaiken uudestaan. Vanhat sivut eivät enää kuvastaneet meitä ja olivat muutenkin vanhentuneet. Ulkoasu oli huono ja tieto sivustolla oli suppeaa. Kaikki sivustolla huokui vanhaa historiaamme.”
– Annemari Toikkanen, Markkinointi- ja myyntipäällikkö, TSS Prime
Näin se tehtiin
Brändi-ilmeen rakentamisen kautta verkkosivu-uudistukseen ja vaikuttavaan lopputulokseen
Yhteistyö käynnistyi syväluotaavalla workshopilla, missä sukelsimme TSS Primen brändin ytimeen ja tutkimme maailmaa TSS Primen ostajien maailmasta käsin. Lähdimme määrittämään brändi-ilmeen suuntaviivoja erilaisten osallistavien ja hauskojen tehtävien ja harjoitusten avulla.
Brand Workshop oli oiva tapa aloittaa yhteistyö, kun käsillä oli uudistus tai oikeastaan kokonaan uuden luominen. Sen kautta meillä oli mahdollisuus ymmärtää TSS Primen brändiä ja asiakkaita niin hyvin kuin mahdollista, ja päästä kiinni siihen, miten asiat tulee kommunikoda sivustolla ja muissa kanavissa.
Yhteisen workshopin jälkeen muodostimme ehdotuksemme TSS Primen uudesta brändi-ilmeestä sisältäen:
- logon
- värimaailman
- typografiat
- kuvatyylit
- esimerkit ja visuaalisen ilmeen käytön ohjeet
Lopuksi tiivistimme työmme tuotokset yksiin kansiin kattavaksi Brand Bookiksi.
Kahden tärkeimmän kohderyhmän palvelu samanaikaisesti, hakukonenäkyvyys ja myynnin tehostaminen suunnittelun taustalla
Verkkosivujen suunnittelussa keskityimme erityisesti siihen, että TSS Primen kahta tärkeintä kohderyhmää kyetään palvelemaan mahdollisimman hyvin samanaikaisesti sivustolla ja että tieto löytyy nopeasti. Optimoimme sivuston nopeuden ja sisällön hakukoneiden kannalta ihanteellisiksi ja varmistimme, että asiakasta ohjataan määrätietoisesti kohti yhteydenottoa.
Verkkosivut rakensimme WordPressin päälle luoden asiakkaalle uniikin kokonaisuuden ilman minkäänlaisia valmiita ratkaisuja, kuten valmiita sivupohjia.
” Projektiamme vedettiin tosi hyvin, meidät huomioitiin ja meidän toiveita kuunneltiin. Suunnitteluprosessi sujui hienosti alusta loppuun asti. Tuli tunne, että meitä ja tarpeitamme ymmärrettiin joka vaiheessa. Esim. wireframen ja ulkoasun esittelyssä meidän palautteet otettiin hyvin vastaan ja asioita vietiin niiden mukaisesti eteenpäin.”
– Annemari Toikkanen, Markkinointi- ja myyntipäällikkö, TSS Prime
Tulokset
Projekti täytti tavoitteet ja odotukset tulevaisuutta kohtaan ovat korkeat
TSS Prime on ollut erittäin tyytyväinen projektin tuloksiin ja uudet sivut sekä brändi-ilme ovat alkaneet keräämään kehuja sekä tuloksia.
”Olemme saaneet tosi mahtavaa palautetta verkkosivuista! Uusien sivujen kautta on tullut jo liidejä ja asiakkaat ovat löytäneet sivumme. Brändiuudistus on saanut valtavan hyvää palautetta ja uusi logo, värimaailma ja koko uudistus on otettu meillä sisäisesti innolla vastaan. Tämä kaikki näkyy asiakkaiden suuntaan positiivisena. Vuodelta 2022 odotamme kasvua ja verkkosivut ovat siinä isossa roolissa.”
– Annemari Toikkanen, Markkinointi- ja myyntipäällikkö, TSS Prime
Tulevaisuudessa TSS Prime aikoo tehostaa omaa markkinointia ja erityisesti sosiaalisessa mediassa aktivoituminen on suunnitteilla. Sivuille ajetaan lisää liikennettä ja myös verkkosivuja kehitetään datan avulla koko ajan paremmiksi.
Tavoitteena on hyödyntää uudistettua brändiä laajemmin ja kommunikoida myös nykyisille asiakkaille, miten tekeminen on muuttunut ja laajentunut.
Yhteistyön tärkeimmät nostot
- Uusi brändi-ilme uudelle yritykselle
- Vahva pohja kasvulle kustomoidulla verkkosivutoteutuksella
- Parannukset tuloksiin heti sivuston julkaisun jälkeen
Projektin investointiluokka: 10 000 € – 20 000 €
Voit tutustua TSS Primen uusiin verkkosivuihin ja brändi-ilmeeseen täältä.