Torpanpiha – 129 % konversioasteen kasvu verkkosivu- ja verkkokauppauudistuksella

Torpapiha - referenssi - Sininen Härkä

Palvelut

Brändi-ilme

Verkkosivut

Verkkokauppa

Digimarkkinointi

Markkinoinnin automaatiot

Torpanpiha

Kasvualustan – eli mullan – myyntiin erikoistunut Torpanpiha halusi kasvattaa kuluttajaliiketoimintaa merkittävästi sekä siirtää myynnin täyspainoisesti verkon puolelle. Ratkoimme haasteen asiakkaan kanssa luomalla Torpanpihalle uuden näyttävän brändi-ilmeen, asiakkaan ostopäätöstä helpottavat verkkosivut sekä -kaupan ja toteutimme sisältövetoisen digimarkkinointikampanjan.

Miten meillä meni? Katso vakuuttavat tulokset ja yhteistyön yksityiskohdat tältä sivulta!

Tästä aloitimme

Uudelle kasvusuunnitelmalle toimiva toteutus

Torpanpihan tarina alkoi siitä, kun yrityksen emoyhtiö Tieluiska Oy tarvitsi omiin maanrakennushankkeisiin laadukasta multaa. Tätä ei kuitenkaan ollut saatavilla riittävän korkealla laadulla, joten oman tuotannon käynnistäminen oli ainoa järkevä vaihtoehto.

Oman tuotannon käynnistyttyä mullan myynti aloitettiin myös muille rakentajille sekä kuluttajille. Tänä päivänä Torpanpiha tuottaa neljän eduskuntatalollisen verran multaa joka vuosi ja yrityksestä on tullut erittäin merkittävä toimija erityisesti Etelä-Suomen alueella.

Torpanpiha loi kunnianhimoisen kasvusuunnitelman kuluttajakaupan kehittämiselle ja myynti haluttiin samalla siirtää verkkoon. Kasvutavoitteet nojasivat vahvasti digitaalisiin keinoihin ja verkkosivut olivat kaiken keskiössä.

 

Tavoitteet olivat selvät:

  1. tunnettuus ja palvelujen löydettävyys piti parantua selvästi,
  2. konversiot (ostot) tulisi saada jatkossa tehokkaammin kiinni ja
  3. asiakkaiden ostopäätöstä tulisi kyetä helpottamaan verkkosivustolla ja -kaupassa hyödyllisen sisällön ja ostoa helpottavien toiminnallisuuksien avulla

 

Ennen uudistusta oletus oli, ettei kuorma-autolla toimitettavaa multaa kukaan osta verkosta. Halusimme poistaa omista prosesseistamme ylimääräiset yhteydenotot ja minimoida puhelinmyyntityön osuus. Samalla halusimme luoda asiakkaille helpon ja turvallisen tavan hankkia multaa. Onnistuimme tässä loistavasti, ja nyt kaikki kuluttajien ostotapahtumat ovat sähköisiä!

– Sanna Korpola-Hirsimäki, markkinointi- ja viestintäpäällikkö, Torpanpiha

 

Näin se tehtiin

Elefantti syötiin palasina ja loimme kaiken aina brändi-ilmeestä verkkosivuihin ja – verkkokauppaan saakka

Yhteistyö käynnistyi syväluotaavalla workshopilla, jossa sukelsimme Torpanpihan brändin ytimeen ja tutkimme maailmaa Torpanpihan ostajien näkövinkkelistä. Lähdimme määrittämään brändi-ilmeen suuntaviivoja erilaisten osallistavien (ja jopa hauskojen) tehtävien ja harjoitusten kautta.

Tavoitteenamme oli ymmärtää Torpanpihan brändiä ja asiakkaita niin tarkasti kuin mahdollista, jotta osaisimme kommunikoida asiat sivustolla oikein.

Yhteisen workshopin jälkeen muodostimme ehdotuksemme Torpanpihan uudesta brändi- ilmeestä ja tiivistimme työmme tuotokset yksiin kansiin kattavaksi Brand Bookiksi.

Brand Bookin muodostaminen loi erinomaisen pohjan verkkosivujen sekä verkkokaupan rakentamiselle, sillä meillä oli selkeä ymmärrys, mitä koko verkkosivuston visuaalisuuden sekä designin pitäisi henkiä ja viestiä asiakkaiden suuntaan ja miksi.

Asiakkaan palveleminen, tiedon nopea löytyminen ja ostajan matkan helpottaminen kaiken suunnittelun ajurina

Verkkosivujen sekä verkkokaupan suunnittelussa keskityimme erityisesti tiedon nopeaan löydettävyyteen ja siihen, että ostajan ei tarvitse olla lainkaan yhteydessä myyntiin tehdäkseen ostopäätöksen.

Ratkoimme tiedonhaun haasteita:

  • luomalla sivustolle helppokäyttöisen laskurin, minkä avulla asiakas löytää tarpeeseensa sopivan tuotteen,
  • asensimme sivustolle chatbotin, mikä vastaa yleisimpiin kysymyksiin ja
  • teimme sivustosta niin helppokäyttöisen ja intuitiivisen kuin ikinä mahdollista.

Panostimme tuotteiden esittelyyn ja esitystapoihin erityisen paljon ja varmistimme myös sen, että ostajan matka ei tyssää missään kohdassa ja ostaminen onnistuu mahdollisimman kitkattomasti.

Verkkosivut rakensimme WordPressin ja WooCommercen päälle ja koodasimme customina muun muassa ostoa helpottavan laskurin.

 

Myönnän sen, että projektin alkuvaiheessa haimme suuntaviivoja ja kaikki ei mennyt aivan ykkösellä putkeen. Tämä työ selkeästi kannatti, sillä projektin tulokset ovat olleet juuri sitä, mitä halusimmekin! Olen erittäin tyytyväinen tuloksiin.

– Sanna Korpola-Hirsimäki, markkinointi- ja viestintäpäällikkö, Torpanpiha

 

Torpanpiha - referenssi

Tulokset

Kauppa käy nyt lähes 100% verkossa ja konversioaste on kasvanut huimat 129 %

Torpanpiha on ollut erittäin tyytyväinen projektin lopputuloksiin ja he kokivat saaneensa yhteistyöstä juuri sen, mitä lähtivätkin tavoittelemaan.

Kauppa käy nyt lähes 100% verkossa ja konversioaste on kasvanut huimat 129 %. Ennen mobiililaitteilla tehtyjen tilausten konvesrsioprosentti oli tasan 0% ja tänä päivänä noin 25% ostoista tehdään mobiililaitteilla ja luku kasvaa koko ajan.

Verkkosivuliikenne on kasvussa ja iloksemme olemme huomanneet, että Torpanpihan asiakkaat ovat oppineet ostamaan tuotetta verkosta. Kaikki siis toimii kuten pitääkin!

 

Toteutimme uudistukseen jälkeen Sinisen Härän kanssa sisältövetoisen markkinointikampanjan, jossa tarjosimme ostajillemme hyviä vinkkejä puutarhanhoitoon ja ohjasimme heidät ostoksille verkkokauppaamme. Sisällöt toimivat erinomaisesti, teimme kampanjan aikana kävijäennätyksen sivuillamme ja se konvertoitui myös kaupaksi erittäin hyvin. Aiomme jatkaa markkinointiyhteistyötä Sinisen Härän kanssa myös tästä eteenpäin.”

– Sanna Korpola-Hirsimäki, markkinointi- ja viestintäpäällikkö, Torpanpiha

 

Näihin haasteisiin myös Härkälauma on valmis vastaamaan ja ennustamme yhteistyöllemme erinomaisia aikoja, sillä tällä hetkellä markkinointi- ja myyntikoneiston pohja on loistavassa kunnossa!

Automaatiot helpottamassa arkea

Tunnistimme Torpanpihan tekemisessä myös toistuvaa manuaalista työtä ja päätimme siksi rakentaa taustalla toimivan markkinoinnin automaation kokonaisuuden. Manuaalinen työ tilausten käsittelyssä on saatu kokonaan pois ja koko prosessi toimii täysin digitaalisesti. Asiakkaille lähtee esimerkiksi tuotteiden pakollisena toimitettavat tuotekortit automaation kautta. Järjestelmä tunnistaa, mitä tuotteita asiakas on ostanut ja toimittaa sitä kautta vain tarvittavat tuotekortit suoraan ostaneen asiakkaan sähköpostiin. Ostaneet asiakkaat lisätään automaattisesti Torpanpihan tiedotelistalle ja näin asiakasviestintää voidaan tehdä reaaliaikaisesti päivittyvälle listalle ostaneita asiakkaita.

 

Jatko

Onnistunut uudistusprojekti sai jatkoa myös digimarkkinoinnin yhteistyönä

Tulevaisuudessa Torpanpihan tavoitteena on jatkokehittää verkkosivustoa ja verkkokauppaa, luoda entistä parempia sisältöjä ostajille, kasvattaa myyntiä ja parantaa käytettävyyttä sekä löydettävyyttä entisestään. Yhteistyö Härän kanssa jatkuu digimarkkinoinnin parissa sesonkiluontoisesti.

Yhteistyön tärkeimmät nostot:

  1. Konversioprosentin kasvu verkkosivustolla ja -kaupassa uudistuksen myötä yli 129 %
  2. Myyntikanavan siirto onnistuneesti verkkoon
  3. Manuaalinen tilauskäsittely lähes 0-tasolle

Projektin investointiluokka: 10 000 € – 20 000 €

Käy tutustumassa Torpanpihan uudistettuun brändi-ilmeeseen, verkkosivustoon ja -kauppaan tästä.

Näytä