X-Bergin kampanja sai festariyleisön juoksemaan ympäri kesäistä Helsinkiä

Pääsimme mukaan toteuttamaan kampanjasivuston Viinitien ideoimalle kampanjalle, joka nivoutti heidän edustamansa X-Berg-viinibrändin ja suomalaiset tunnetut tapahtumajärjestäjät yhteen. Kampanjasivuston tarkoituksena oli esittää reaaliaikainen kartta ympäri Helsingin kantakaupunkia piilotetuista keikka- ja festarilipuista. Lisäksi kartalle tuotiin myös lähimmät Alkon toimipisteet, joista sai ostettua X-Berg-viinejä.

Projektiin kuului verkkosivujen käyttöliittymän ja layoutien suunnittelu sekä räätälöity WordPress-verkkosivutoteutus.

Simppeli ja toimiva kampanjasivusto

Viinitien ja Sinisen Härän yhteisen projektin keskeisimpänä tavoitteena oli toteuttaa yksinkertainen ja helposti toimiva kampanjasivusto, josta löytyy kampanjan tärkein elementti, eli reaaliaikaisesti päivittyvä kartta 101 kätketystä keikka- ja festarilipusta. Erityisesti mobiilikäytettävyys oli projektissa keskiössä, sillä lippuja etsittiin luonnollisesti tarkkaan karttaa zoomaten erilaisilla mobiililaitteilla.

Kartan lisäksi sivustolle tuotiin X-Bergin visuaalisen ilmeen mukaisesti tärkeää tietoa viiniperheestä sekä Viinitiestä yrityksenä. Itse kampanjan lisäksi tärkeänä tavoitteena sivustolla olikin kasvattaa Viinitien Grand Crew -uutiskirjelistan tilaajamäärää, jossa onnistuttiin mainiosti.

Helppo muokattavuus keskiössä

Erityisen tärkeää tässä(kin) projektissa oli Sinisen Härän asiakkaan, eli Viinitien henkilöstön, helppo muokattavuus sivustolla. Kampanja täräytettiin käyntiin näyttävällä mainoksella Helsingin Sanomien kannessa, joten suuri määrä liikenne kampanjasivustolle oli taattua. Festarilippujen löytämiseen toteutettu kartta tehtiin rääätälöidysti integroimalla Google Mapsin sijaintitiedot sivustolle. jolloin asiakkaan oli yksinkertaista poistaa jo haettu lippu sivuston hallinnan kautta – näin kartta saatiin pidettyä reaaliajassa koko kampanjan ajan.

Myös Alkon toimipisteet tuotiin kartalle Google Mapsin rajapinnan avulla, ja niille toteutettiin oma räätälöity tekstialueensa, johon saatiin yksinkertaisesti päivitettyä kyseisen toimipisteen aukioloajat ja yhteystiedot.

101 keikkalipun metsästys loppui nopeammin kuin uskottiin

”Se ei kauaa kestänyt!”, kuului meidän ja asiakkaan suusta jo avauspäivänä, kun huomattiin että yhtään mustaa raksia (jolla keikkalippuja merkattiin) ei kartalta enää löytynyt. Kampanja onnistui mainiosti ja sai kiitosta niin kävijöiden/keikkalipun metsästäjien, median ja erityisesti koronapandemiasta kärsineiden tapahtumajärjestäjien keskuudessa. Sinisen Härän verkkosivutoteutus sai kiitosta muun muassa taatusta toimivuudesta ja helppokäyttöisyydestä. Iso kiitos koko Viinitien jengi yhdestä tämän kesän hauskimmista proggiksista!

Kampanjasivusto tullaan poistamaan, mutta X-Berg -viineihin voit tutustua x-berg.rocks-sivustolla.

Projektin investointiluokka: alle 10 000 €

Näytä