Suomen Luonnonmaalit – Maaleja ympäristötietoisille

Suomen Luonnonmaalit on omien sanojensa mukaan Suomen ainoa oikea ekomaalikauppa. Yritys tarjoaa kuluttajille aidosti ympäristöystävällisiä pintakäsittelyaineita ilman viherpesua. Suomen Luonnonmaalit myy tuotteitaan verkkokaupan lisäksi kivijalkamyymälässään Tuusulassa.

Verkkokaupasta myyntikone

Suomen Luonnonmaalit on itseasiassa Sinisen Härän ensimmäinen asiakas. Silloin yritys toimi vielä vanhalla nimellä Pajutex. Omistajanvaihdoksen myötä alkuvuodesta 2016 myös nimi vaihtui, ja lähdimme yhteistuumin toteuttamaan uutta, entistä toimivampaa WooCommerce-verkkokauppaa.

Uuden verkkokaupan tärkeitä asioita pohdittiin porukalla: Laajan tuotevalikoiman selkeä esilletuonti, tuotteiden ekologisuuden näkyvyys myös verkkokaupan ulkoasussa sekä tietysti mahdollisimman selkeä ja mutkaton ostoprosessi. Voidaan sanoa, että verkkokaupan uudistuksessa on onnistuttu, koska kaupan myynti on kasvanut noin 210 % entiseen verrattuna, ja myös konversioprosenttia on saatu hilattua tasaista tahtia ylöspäin haluttuihin lukuihin.

Asiakkaiden tavoittaminen oikealla hetkellä

Verkkokauppaprojektin jälkeen sovimme asiakkaan kanssa seuraavista stepeistä – tärkeimpänä niistä asiakkaan tavoittaminen juuri silloin, kun asiakas haluaa ostaa Suomen Luonnonmaalien tarjoamia tuotteita. Google Ads -hakusanamainonta on osoittautunut erittäin toimivaksi, ja keskimääräinen konversion hinta tästä kanavasta verkkokaupan tilausta kohden on vaivaiset 2,9 € (huhtikuu 2020).

Myyntiä tehostetaan myös kuukausittain hakukoneoptimoiduilla blogiartikkeleilla, joiden avulla saadaan ohjattua verkkokauppaan tuotteista kiinnostuneiden lisäksi myös aihetta hakevat ja tietoa etsivät. Tämä on ollut erittäin hyödyllistä myös siksi, että jaetun tiedon avulla myös brändin tunnettuus ja luotettavuus ekomaali- ja pintaratkaisujen tietopankkina on kasvanut huomattavasti.

Olemassaolevien asiakkaiden aktivointi lisää myyntiä

Verkkokaupan kehityksessä tärkeänä asiana me Sinisellä Härällä koemme myös olemassaolevien asiakkaiden aktivoinnin. Ovathan he jo kerran ostopäätöksen tehneet – miksi eivät tekisi uudestaan. Suomen Luonnonmaalien verkkokaupassa palaavien asiakkaiden lukumäärää onkin saatu nostettua noin 20 % muun muassa kuukausittaisen asiakaskirjeen ja automatisoitujen muistutusten ansiosta.

Etenkin kuukausittainen asiakaskirje on saanut paljon kiitosta myös loppuasiakkaiden suunnalta. Kirje sisältää yleistä asiaa, blogiartikkelinoston ajankohtaisesta aiheesta sekä tuotesuosituksia ja -tarjouksia. Ja onhan tästä kaikesta tosiaan ollut myös liiketoiminnallista hyötyä. Kuukausittainen asiakaskirje ja automatisoidut viestit ovat kasvattaneet verkkokaupan myyntiä jopa 11 %.

Näytä