ZURE on Microsoft Azuren käyttöön ja konsultointiin erikoistunut IT-toimija. ZUREn ja Sinisen Härän polut kohtasivat, kun ZUREn olemassa oleva sivusto ei enää vastannut sen markkinoinnin ja myynnin tarpeisiin.
Lähdimme ratkomaan ongelmaa Siniselle Härälle tyypillisellä tavalla eli verkkosivu-uudistuksen kautta.
Miten meillä meni? Katso yhteistyön tulokset ja tutustu yksityiskohtiin tältä sivulta!
Tästä aloitimme
Vanhat verkkosivut kasvun esteenä
ZURE Oy keskittyy erityisen haastaviin ja ammattitaitoa vaativiin kokonaisuuksiin Microsoft Azure -ratkaisuissa. Yrityksen slogan on ”We Roar at Challenge”, mikä kiteyttää kulttuurin, hengen ja suhtautumisen työhön erinomaisesti.
Vuoden 2020 lopussa ZUREn olemassa olevat verkkosivut olivat tulleet tiensä päähän ja ne eivät enää vastanneet tulevaisuuden tarpeisiin ja tavoitteiden saavuttaminen niiden kanssa olisi ollut hyvin haastavaa.
”Vanha sivustomme oli hyvin epävakaa ja sen kanssa ilmeni erilaisia teknisiä ongelmia jatkuvasti. Tiesimme, että meidän tulisi tehdä markkinoinnin osalta huomattavasti enemmän toimenpiteitä, mutta emme yksinkertaisesti halunneet ohjata ostajiamme sen aikaiselle sivustollemme. Meidän oli aika tehdä reipas uudistus ja miettiä verkkosivustomme kokonaan uusiksi.”
– Monica Wikman, Digital Marketing Manager, ZURE Oy
Projektin tärkeimpiä tavoitteita olivat:
- Hakukonenäkyvyyden parantaminen
- Tehokkaampi liidien hankinta
- IT-alalta poikkeavan ilmeen suunnittelu
- Intuitiivisen ja suoraviivaisen käyttöliittymän toteutus
- Sivuston yksinkertainen hallinta ja päivitettävyys
Näin se tehtiin
Ostajaa varten rakennettu verkkosivusto markkinoinnin ja myynnin perustaksi
Lähdimme toteuttamaan verkkosivuja prosessimme mukaisesti ja syvennyimme aivan aluksi ZUREn asiakkaiden maailmaan osallistavan työpajan kautta.
Selvitimme:
- mitä kävijät tulevat sivuille tekemään,
- mitä he etsivät,
- mitä he kaipaavat,
- miten voimme auttaa heitä parhaiten,
- mihin haluamme heitä ohjata ja mitä tavoittelemme
Asiakkaan ymmärtäminen on jokaisen onnistuneen verkkosivu-uudistuksen lähtökohta ja siitä aloitimme myös tämän projektin.
Taustatietojen keräämisen jälkeen suunnittelimme käyttöliittymän eli muodostimme niin sanotun rautalankamallin. Tässä vaiheessa emme vielä ottaneet kantaa sivuston visuaalisuuteen vaan tarkastelimme ainoastaan käyttäjäpolkuja ja sitä, miten ja missä järjestyksessä esittelemme ja näytämme eri asiat sekä elementit sivustolla.
Rautalankamallin hyväksymisen jälkeen siirryimme itse ulkoasun ja visuaalisten elementtien suunnitteluun. Hyödynsimme suunnittelussa ZUREn henkilöstökuvia ja toimme sivustolle ”Roar at Challenge” -henkeä ja kuljetimme sitä läpi koko sivuston.
Halusimme nostaa ZUREn henkilöstöä vahvasti esiin ja pyrimme näyttämään, minkälaista porukkaa ZURElla on ja miten he tekevät töitä.
Esittelimme sivuston ensiversion klikattavan ja skrollattavan protoryypin avulla, jolloin asiakas sai jo hyvin aikaisessa vaiheessa käsityksen, miltä uusi sivusto näytti ja tuntui.
Kaikki sisällöt tuotettiin englanniksi ja sivusto julkaistiin lopulta vain englannin kieliversiolla.
”Uusi sivustomme on kerännyt paljon kehuja ja sitä pidetään todella freesinä ja raikkaana. Tulokset ovat myös parantuneet paljon ja olemme itsekin olleet markkinoinnin osalta aktiivisempia uudistuksen jälkeen”
– Monica Wikman, Digital Marketing Manager, ZURE Oy
Rautalankamallin sekä ulkoasun hyväksymisen jälkeen siirryimme tekniseen toteutukseen eli koodaustyöhön.
Teimme sivuston nopeuteen liittyviä optimointeja jo rakennusvaiheessa ja varmistimme sen, että sivusto on todella nopea ja helppokäyttöinen.
Rakensimme myös sivuston backendin asiakkaan tarpeiden mukaisesti, jotta jatkokehittäminen ja sivuston hallinta saatiin mahdollisimman yksinkertaiseksi.
Kaikki koodaukseen käytetty aika ei selvästi mennyt hukkaan, sillä ZUREn sivusto on osoittautunut huippunopeaksi ja orgaaninen liikenne hakukoneista on ollut mukavassa kasvussa.
Tulokset
Markkinoinnin tulokset kasvuun ja orgaaninen liikenne ylös +51 %
Sivuston julkaisun jälkeen ZURE on itse aktivoitunut huomattavasti markkinoinnin kanssa ja ostajia on tavoiteltu aktiivisesti eri kanaviasta. ZURElla on kolmihenkinen markkinointitiimi, jonka sisällä vallitsee selkeät vastuut ja työtehtävät.
Viimeisen vuoden aikana orgaaninen liikenne hakukoneista on kasvanut 51% ja sivusto latautuu hieman yli sekunnissa.
Liidien hankinta on tehostunut ja sivut kuvastavat sitä, mitä ZURE tällä hetkellä on ja tekee.
Näitä mittareita katsomalla uskallamme todeta, että projekti oli varsin onnistunut!
”Markkinoinnin ja myynnin tuloksemme ovat parantuneet selkeästi uudistuksen jälkeen! Olemme tehneet todella paljon enemmän asioita kuin ennen ja juuri tämän takia halusimmekin uudistaa sivut. Tässä kohtaa on vaikea arvioida, mikä on ollut merkittävin asia tulosten parantumiselle ja kasvulle, sillä kyseessä on isompi ja laajempi kokonaisuus. Pääasia on, että olemme saaneet tekemiseemme tehoja ja parempia tuloksia!”
– Monica Wikman, Digital Marketing Manager, ZURE Oy
Tulevaisuudessa ZURE keskittyy erityisesti työnantajamielikuva rakentamiseen sekä tunnettuuden kasvattamiseen.
Projektin tärkeimmät nostot:
- Orgaanisen liikenteen kasvu yli 51%
- Liidienhankinta tehostunut huomattavasti
- Verkkosivusto huokuu ja kuvastaa sitä, mitä ZURE todella on
Projektin investointiluokka: 10 000 – 20 000 €