Ekologisia maaleja valmistava ja myyvä Suomen Luonnonmaalit on ollut asiakkaamme jo yli seitsemän vuoden ajan. Olemme saaneet tehdä heidän kanssaan useita hienoja projekteja ja pitkäjänteistä yhteistyötä. Uudistimme heidän verkkosivunsa ja -kauppansa vuonna 2016 ja uusi sivusto on tuonut toivottuja tuloksia – sesonkikautena kauppaa tulee siihen malliin, että heikompia hirvittää!
Verkkokauppaprojektin jälkeen sovimme Laurin ja Ilen kanssa seuraavista stepeistä, joilla maalikauppaan saadaan lisää vauhtia. Yksi tärkeimmistä tavoitteista oli tavoittaa asiakas juuri oikealla hetkellä. Eli silloin, kun tarve on suurin ja asiakas on kiinnostunut ostamaan Suomen Luonnonmaalien tarjoamia tuotteita.
Markkinointibudjetti palautuu takaisin moninkertaisesti
Vuonna 2020 markkinointiin on panostettu entistä enemmän. Aiemmin saadut hyvät tulokset ovat todistaneet, että markkinointibudjetille saadaan vastinetta – ihan tilastollisesti.
Kaikki käytössä olevat markkinointikanavat (Google Ads, sivuston hakukoneoptimointi, natiivimainonta, Facebook ja Instagram) tuovat kanaviin sijoitetun rahan moninkertaisesti takaisin.
Tammi–kesäkuussa 2020 Facebookin ja Instagramin ROAS oli 4,4 eli rahat ovat tulleet takaisin 4,4-kertaisena.
Google Ads -hakusanamainonta on osoittautunut erittäin toimivaksi. Tammi–kesäkuussa 2020 keskimääräinen hinta yhdelle verkkokaupasta tulleelle tilaukselle oli vaivaiset 3,07 €, keskimääräinen ostoksen arvo 107,95 € ja näitä ostotapahtumia tuli Google-mainosten kautta yhteensä 657.
Pitkäjänteisen työn tuloksista nautitaan nyt
Myyntiä tehostetaan hakukoneoptimoiduilla sivustoteksteillä ja blogiartikkeleilla. Niiden avulla saadaan ohjattua verkkokauppaan suoraan tuotteista kiinnostuneiden lisäksi myös ekologisesta maalaamisesta ja remontoinnista kiinnostuneet henkilöt, jotka etsivät aiheesta lisää tietoa.
Hakukoneoptimointityön ansiosta kesäkuukausina orgaaninen liikenne toi noin 50 % verkkokaupan liikevaihdosta.
Suomen Luonnonmaalien sivuston konversioprosentti on tammi–kesäkuussa 2020 ollut 1,4 % eli 1,4 % kaikista sivuston kävijöistä on tehnyt oston. Google-mainosten kautta sivustolle siirtyneistä oston tekee jopa 4,5 %. Tämä on perusteellisen ja pitkän kohdennuksen kehityksen tulosta.
Vuosien ajan tehty pitkäjänteinen työ kohti ansaittua näkyvyyttä tuo nyt tuloksia: Suomen Luonnonmaalien sivuille ohjautuu runsaasti maksutonta liikennettä eli ostavia asiakkaita, joista ei tarvitse maksaa klikkihintaa.
Perusteellisen avainsanatyön johdosta olemme onnistuneet saamaan yli 500 Suomen Luonnonmaalien tuotetta ja heidän tuotteisiinsa ja sisältöihinsä liittyvää avainsanaa hakukoneiden ensimmäiselle sivuille. Näistä puolet ovat kolmen ensimmäisen hakutuloksen joukossa ja sijoittuvat alan isoja toimijoita korkeammalle.
Maksetun mainonnan sekä ansaitun näkyvyyden ansiosta haluttu kohderyhmä on tavoitettu erinomaisesti ja tilauksia tulee!