Työt

Suomen Luonnonmaalit

Suomen Luonnonmaalit on omien sanojensa mukaan Suomen ainoa oikea ekomaalikauppa. Yritys tarjoaa kuluttajille aidosti ympäristöystävällisiä pintakäsittelyaineita ilman viherpesua. Suomen Luonnonmaalit myy tuotteitaan verkkokaupan lisäksi kivijalkamyymälässään Tuusulassa.

Suomen Luonnonmaalit on itseasiassa Sinisen Härän ensimmäinen asiakas. Silloin yritys toimi vielä vanhalla nimellä Pajutex. Omistajanvaihdoksen myötä alkuvuodesta 2016 myös nimi vaihtui, ja lähdimme yhteistuumin toteuttamaan uutta, entistä toimivampaa WooCommerce-verkkokauppaa.

Katso tältä sivulta, mitä hienoja juttua olemme saaneet aikaiseksi yhteisellä matkallamme!

Asiakas
Suomen Luonnonmaalit
Palvelut
Analytiikka ja konversio-optimointi
Digimarkkinointi
Hakukonemarkkinointi
Hakukoneoptimointi
Sosiaalinen media
Sisältömarkkinointi
Vuosi
2021

Project Highlights

10x
tuotto Google Ads -mainonnasta
4,4x
tuotto Facebook- ja Instagram-mainonnasta
500+
tuotetta Googlen ensimmäisellä hakusivulla
  • 🔥 yli 50% verkkokaupan myynnistä hakukoneista
  • 🔥 markkinoinnin automaatiolla lisää myyntiä +11%
  • 🔥 palaavia kävijöitä verkkokauppaan +20%
  • 🔥 Google Ads -mainonnan konversioprosentti 4,5%
  • 🔥 uuden verkkokaupan myötä lisää myyntiä +210%

Tulokset

Pitkäjänteisen työn tuloksista nautitaan nyt

Vuosien ajan tehty pitkäjänteinen työ kohti ansaittua näkyvyyttä tuo nyt tuloksia: Suomen Luonnonmaalien sivuille ohjautuu runsaasti maksutonta liikennettä eli ostavia asiakkaita, joista ei tarvitse maksaa klikkihintaa.

Hakukoneoptimointityön ansiosta kesäkuukausina orgaaninen liikenne toi noin 50 % verkkokaupan liikevaihdosta.

Myyntiä tehostetaan myös kuukausittain hakukoneoptimoiduilla blogiartikkeleilla, joiden avulla saadaan ohjattua verkkokauppaan tuotteista kiinnostuneiden lisäksi myös aihetta hakevat ja tietoa etsivät. Tämä on ollut erittäin hyödyllistä myös siksi, että jaetun tiedon avulla myös brändin tunnettuus ja luotettavuus ekomaali- ja pintaratkaisujen tietopankkina on kasvanut huomattavasti.

Perusteellisen avainsanatyön johdosta olemme onnistuneet saamaan yli 500 Suomen Luonnonmaalien tuotetta ja heidän tuotteisiinsa ja sisältöihinsä liittyvää avainsanaa hakukoneiden ensimmäiselle sivuille. Näistä puolet ovat kolmen ensimmäisen hakutuloksen joukossa ja sijoittuvat alan isoja toimijoita korkeammalle.

Maksetun mainonnan sekä ansaitun näkyvyyden ansiosta haluttu kohderyhmä on tavoitettu erinomaisesti ja tilauksia tulee!

Lähtötila ja tavoite

Verkkokaupasta myyntikone ja ostaminen helpommaksi

Uuden verkkokaupan tärkeitä asioita pohdittiin porukalla: Laajan tuotevalikoiman selkeä esilletuonti, tuotteiden ekologisuuden näkyvyys myös verkkokaupan ulkoasussa sekä tietysti mahdollisimman selkeä ja mutkaton ostoprosessi.

Voidaan sanoa, että verkkokaupan uudistuksessa on onnistuttu, koska kaupan myynti on kasvanut noin +210 % entiseen verrattuna, ja myös konversioprosenttia on saatu hilattua tasaista tahtia ylöspäin haluttuihin lukuihin. Aiemmin saadut hyvät tulokset ovat todistaneet, että markkinointibudjetille saadaan vastinetta – ihan tilastollisesti.

 

Mitä teimme

Tavoitteena tavoittaa asiakkaat juuri oikealla ostohetkellä

Verkkokauppaprojektin jälkeen sovimme asiakkaan kanssa seuraavista stepeistä – tärkeimpänä niistä asiakkaan tavoittaminen juuri silloin, kun asiakas haluaa ostaa Suomen Luonnonmaalien tarjoamia tuotteita.

Google Ads -hakusanamainonta on osoittautunut erittäin toimivaksi, ja keskimääräinen konversion hinta tästä kanavasta verkkokaupan tilausta kohden on vaivaiset 2,9 € kun keskimääräinen ostoksen arvo on pyöreästi 110 €. ROAS kokonaisuudessaan sesonkina pyörii 9-10x paikkeilla. Mainontaan sijoitetut rahat tuovat siis kymmenkertaisesti myyntiä 🔥

Suomen Luonnonmaalien sivuston konversioprosentti on tammi–kesäkuussa vertailujaksolla ollut 1,4 % eli 1,4 % kaikista sivuston kävijöistä on tehnyt oston. Google-mainosten kautta sivustolle siirtyneistä oston tekee jopa 4,5 %. Tämä on perusteellisen ja pitkän kohdennuksen kehityksen tulosta.

Kaikki käytössä olevat markkinointikanavat:

  • Google Ads,
  • sivuston hakukoneoptimointi,
  • natiivimainonta,
  • Facebook ja Instagram

tuovat kanaviin sijoitetun rahan moninkertaisesti takaisin.

Tammi­–kesäkuussa vertailujaksolla myös Facebookin ja Instagramin ROAS oli 4,4 eli rahat ovat tulleet takaisin 4,4-kertaisena, mikä on todella kova luku ottaen huomioon mainoskanavien roolin ja tyylin.

Nykyisten asiakkaiden aktivoinnilla lisää myyntiä

Verkkokaupan kehityksessä tärkeänä asiana me Sinisellä Härällä koemme myös olemassa olevien asiakkaiden aktivoinnin. Ovathan he jo kerran ostopäätöksen tehneet – miksi eivät tekisi uudestaan. Suomen Luonnonmaalien verkkokaupassa palaavien asiakkaiden lukumäärää onkin saatu nostettua noin +20 % muun muassa kuukausittaisen asiakaskirjeen ja automatisoitujen muistutusten ansiosta.

Etenkin kuukausittainen asiakaskirje on saanut paljon kiitosta myös loppuasiakkaiden suunnalta.

Kirje sisältää:

  • yleistä asiaa,
  • blogiartikkelinoston ja ajankohtaisesta aiheesta sekä
  • tuotesuosituksia ja -tarjouksia.

Ja onhan tästä kaikesta tosiaan ollut myös liiketoiminnallista hyötyä. Kuukausittainen asiakaskirje ja automatisoidut viestit ovat kasvattaneet verkkokaupan myyntiä jopa 11 %.

Lisää töitä