Työt

Semat Oy

Semat tarjoaa projektijohtopalveluita sekä projektien tukifunktioiden rautaisia ammattilaisia laaja-alaisesti erilaisiin projektitoimeksiantoihin, toiminnan kehitykseen ja valmennuksiin.

Aloitimme yhteistyömme verkkosivu-uudistuksella ja jatkoimme hommia rekry- ja digimarkkinoinnilla.

Rekrykampanjan lähtökohdat olivat erittäin haastavat, mutta tulokset yllättivät meidät ja asiakkaan erittäin positiivisesti. Ponnistus oli suoranainen menestys!

Asiakas
Semat Oy
Palvelut
Digimarkkinointi
Orgaaninen / maksettu some
Rekrymarkkinointi
Investointiluokka
1000 - 2000 €
Vuosi
2023

Project Highlights

93,3 €
yhden rekrytoinnin hinta
37,8 €
yhden hakemuksen hinta
40,5%
hitrate hakemuksesta rekrytointiin
  • 🔥 Rekrysivulle ohjattiin 334 kävijää vain 400 € budjetilla
  • 🔥 Yhteensä 37 laadukasta hakemusta
  • 🔥 18 hakijaa haastateltiin
  • 🔥 15 haastateltavaa rekrytoitiin asiantuntijapooliin
  • 🔥 Kampanjan kokonaisukustannus vain 1400 €

Tulokset

Huipputuloksekas rekrykampanja toteutettiin vain muutamassa viikossa

Kaiken kaikkiaan Sematin kanssa tehty rekrykampanja onnistui loistavasti ja se ylitti kaikkien odotukset!

Sematin rekrytoinnista vastannut Pasi Niemi kommentoi tuntemuksiaan kampanjan jälkeen:

Täytyy todeta, että onneksi löysimme aikanaan Sinisen Härän!

Emme ole koskaan saanut tähän osaajaprofiiliin näin paljon laadukkaita hakemuksia. Käytännössä kaikki hakemukset vastasivat kriteereitämme ja haastattelimme noin puolet kaikista hakemusten lähettäneistä.

Verkkosivuliikenteemme kasvoi kampanjan aikana huimasti ja rekryilmoitus löydettiin erittäin hyvin. Työnhakijat myös kehuivat tapaamme rekrytoida ja erityisesti kampanjassa hyödynnetty botti sai kiitosta, sillä työnhakeminen oli helppoa ja vaivatonta.

Nyt meillä on projektijohtajapoolimme niin hyvässä kunnossa, että sen suhteen ei tarvitse enää kantaa huolta ja voimme myydä palveluitamme tietäen, että tekijöitä riittää.

Härän tekemästä työstä ei ole ollut juuri mitään huomautettavaa ja tässä kyllä huomaa, että ollaan tekemisissä ammattilaisten kanssa!

 

Rekrykampanja keräsi:

  • yhteensä 334 kävijää rekrysivulle
  • 37 laadukasta hakemusta (11% vierailijoista jätti hakemuksen)
  • hakijoista haastateltiin 18 (49% hakemusten jättäneistä haastateltiin)
  • haastatelluista henkilöistä rekrytoitiin 15 (40,5% haastatelluista rekrytoitiin)

 

Lue alta, miten tämä saavutettiin.

Sinisen Härän tiimin kanssa on ollut aina tosi miellyttävää toimia. Arvostan sellaista asennetta, että nyt tehdään tosissaan, mutta ei vakavissaan. Briiffeistä on aina saatu kiinni se tärkein ydin ja laajoistakin kokonaisuuksista on tehty selkeitä ja toimivia. Dialogi on toiminut hyvin kahteen suuntaan.

Pasi Niemi
Vice President, Project Business
Semat Oy

Lähtötila ja tavoite

Kova tarve saada senioritason projektijohtajia asiakashankkeisiin

Asiakkaamme Semat Oy tarvitsi kipeästi uusia projektijohtajia asiakkaidensa hankkeisiin. Aiemmin vastaavan profiilin rekrykampanjat olivat tuottaneet heikkoja tuloksia ja kovan luokan osaajia ei oltu tavoitettu riittävällä osumatarkkuudella.

Samaan aikaan kysyntä Sematin palveluille oli runsasta ja ongelma oli todellinen: tekijöitä ei ollut riittävästi, jotta uusia asiakkuuksia oltaisiin voitu ottaa sisään.

Lähdimme suunnittelemaan ja rakentamaan rekrykampanjaa, minkä tavoitteena oli saada mahdollisimman paljon hakemuksia yli 10 vuotta projektibisneksessä toimineilta osaajilta Sematin osaajapooliin.

Mitä teimme

Rekrysivu kuntoon, osaajat kiinni LinkedInistä ja hakemuksia sisään botin avulla

Suunnittelimme rekrykampanjan yhdessä asiakkaan kanssa.

Asiakkaan vastuulla oli määrittää selkeät kriteerit, minkälaisia osaajia haetaan ja mikä heitä voisi kiinnostaa.

Meidän vastuulla oli luoda hyvä kampanjarakenne, tuottaa hakijoita puhuttelevat mainoscopyt, suunnitella botin rooli ja tietysti varmistaa se, että tavoitamme maksimaalisen määrän oikeanlaisia hakijoita mahdollisimman halvalla.

 

Rekrybotti luomassa hyvää hakijakokemusta

Ehdotimme Sematille, että senioritason ja huippuosaajien rekryssä kannattaisi hakemuksen jättämisestä tehdä mahdollisimman helppoa ja mukavaa ja siksi ehdotimme Leadoon rekrybotin hyödyntämistä.

Parhaat tekijät eivät tule koskaan jättämään hakemusta, mikäli heiltä vaaditaan CV:n päivittämistä, pitkän motivaatiokirjeen kirjoittamista ja puuduttavien lomakkeiden täyttämistä.

Sematin tiimi osti ajatuksen ja tämä ajatus osui selvästi oikeaan, sillä laadukkaita hakemuksia saatiin ennätysmäärä!

Koko rekrykampanjan kantavat ideat olivat nämä:

  1. Luodaan rekrytointiprosessi, mikä on suunniteltu hakijoita varten eikä meitä varten
  2. Tehdään hakemusten jättämisestä mahdollisimman helppoa ja vaivatonta
  3. Rakennetaan rekrybotti, mikä antaa samalla tietoa haettavasta työpaikasta ja myös kvalifioi hakijoita jatkoon tai ulos prosessista
  4. Pidetään kampanjan viesti yhtenäisenä mainoksista aina hakemuksen jättämiseen saakka

 

Huippuosaajat kiinni LinkedInistä

Toteutimme erittäin tarkasti kohdennetun kampanjan LinkedIniin, mihin muodostimme hakijoita puhuttelevat tekstit ja valitsimme Sematin brändiä tukevat kuvat sekä tietysti tavoitteita tukevat mainosmuodot.

Kampanja toimi hyvin ja saimme ohjattua hakijoita sivustolle 1,19 € klikkihintaan.

Liikenne oli myös laadukasta, sillä hakemuksia saatiin 11% konversioasteella koko kampanjan ajan. Mainoskampanjan kesto oli 4 viikkoa.

 

Botin hyödyntäminen oli lopulta hyvä idea. Sen avulla saimme haarukoitua hakijoista juuri meille kiinnostavimmat ja hakijat saivat tietoa, mitä heiltä odotamme. Leadoon tiimin kanssa työskentely oli myös helppoa ja tuntui kuin he olisivat olleet Sinisen Härän kanssa samaa tiimiä.

– Pasi Niemi, Vice President, Project Business

Hyvä tulos tehtiin toimivalla kokonaisuudella

Loppuun on myös todettava, että näin hyviä tuloksia ei oltaisi saatu jos pohjalla ei olisi ollut verkkosivu-uudistusta. Toimivat verkkosivut kommunikoivat tekemisen hengen hakijoille sekä muille sivustovierailijoille oikealla tavalla ja tämä on varmasti vaikuttanut tuloksiin positiivisesti. Onnistuneet kampanjat ovat lopulta aina kiinni kokonaisuudesta ja tässä tapauksessa kokonaisuus oli hyvässä kunnossa.

Yhteinen matkamme jatkuu ja toteutamme tällä hetkellä Sematille digimarkkinointia monikanavaisesti. Tuotamme hakukoneoptimoituja asiantuntijasisältöjä ja luomme uutta kysyntää Sematin palveluita kohtaan.

Meitä on kohdeltu Sinisen Härän puolelta aina hyvin ja meillä on tunne, että olemme oikeasti tärkeitä heille. Jatkamme hommia yhdessä ja toteutamme rekrykampanjoita, kun sille tarve taas ilmenee.

Pasi Niemi
Vice President, Project Business
Semat Oy
Tutustu Sematiin

Lisää töitä