Hälsa Oy
Hälsa tarjoaa valmennuksia ja koulutuksia työhyvinvointiin, johtamiseen, yrityskulttuurin kehittämiseen ja ihmisläheisen organisaation rakentamiseen.
Aloitimme yhteistyömme Human Power 2023 -gaalan tapahtumamarkkinoinnilla.
Gaalaa oltiin järjestämässä ensimmäistä kertaa ja markkinoinnille asetetut tavoitteet olivat korkealla. Meillä ei siis ollut mitään dataa tai tietoa, miten hyvin tapahtumamarkkinointi voisi gaalan kohdalla toimia, mutta otimme haasteen vastaan ja se todellakin kannatti! Kampanja ylitti tavoitteet moninkertaisesti ja kokonaisuus toimi loistavasti.
Project Highlights
-
🔥 monikanavainen digimarkkinointi tapahtumamarkkinointiin
-
🔥 päätavoitteena Ihmisläheinen työyhteisö -kilpailuun osallistumisten kerääminen työyhteisökategoriaan
-
🔥 saimme tuloksia lähes 4-kertaisesti yli alkuperäisen tavoitteen
-
🔥 tuloskohtainen hinta vain 7,3 €
-
🔥 tehokkain mainontakanava Meta (FB + IG)
Tulokset
Tapahtumamarkkinointi ylitti tavoitteet lähes 4-kertaisesti
Human Power 2023 -tapahtuman markkinointi toimi loistavasti.
Jokainen kampanjaan valittu kanava tuotti tuloksia hyvällä prosentilla ja tulokset paranivat jokaisella kampanjaviikolla.
Hälsa Oy:n Lari Karjula kommentoi tuloksia näin:
Aivan mahtava meininki oli päällä koko kampanjan ajan! Markkinointi aloitettiin todella nopealla aikataululla ja Sininen Härkä otti koppia kokonaisuudesta tehokkaasti.
Oli todella mukava käydä katsomaan tapahtuman kilpailun ilmoittautumismääriä, kun uusia osallistujia tipahteli hyvällä tahdilla joka päivä.
Tavoitteet ylittyivät ja nyt tiedämme, että ensi vuonna voimme tähdätä vieläkin ylemmäs!
– Lari Karjula, lääkäri, valmentaja, osakas, Hälsa Oy
Kampanja keräsi yhteensä:
- 347 ilmoittautumista kilpailuun (+73% yli tavoitteen)
- 184 ilmoittautumista työyhteisökategoriaan (3,6x yli tavoitteen)
- päiväkohtainen ilmoittautumismäärä 14 kpl
- yhden ilmoittautumisen hinta 7,3 €
- ilmoittautumisten konversioaste 11,2 %
- kävijöitä koko tapahtumasivulla noin 4500 kpl
Mainontakanavien osuus tuloksista:
- maksetulla mainonnalla (Meta + LinkedIn) yhteensä 166 ilmoittautumista (48% kaikista tuloksista)
- sähköpostimarkkinoinnilla yhteensä 91 ilmoittautumista (26 % kaikista tuloksista)
- orgaanisen somen ja suoran liikenteen kautta 90 ilmoittautumista (26 % kaikista tuloksista)
Olemme kokeilleet yhteistyötä noin 5-6 eri markkinointitoimiston kanssa ja en ole koskaan ennen Sinistä Härkää törmännyt toimistoon, joka todella keskittyisi tuloksen tekemiseen! Nämä tyypit selkeästi osaavat hommansa.
Lähtötila ja tavoite
Tavoitteena yli 50 osallistujaa Human Power -gaalan työyhteisökategoriaan
Yhteistyömme starttasi, kun Hälsa Oy:n tiimi tarvitsi apua Human Power 2023 -gaalan markkinointiin.
Human Power -gaalan tavoitteena on edistää ihmisläheisen organisaatiokulttuurin leviämistä vaikuttavien ja inspiroivien esimerkkien avulla. Human Powerin keskiössä on kilpailu, jossa palkitaan vuosittain Suomen ihmisläheisin työyhteisö, johtaja, esihenkilö sekä työelämäteko.
Human Poweria ei oltu vielä koskaan järjestetty aiemmin ja Hälsan tiimi oli asettanut selkeät tavoitteet gaalan sekä kilpailun markkinoinnille:
- Vähintään 50 ilmoittautumista työyhteisökategoriaan
- Tärkein kohderyhmä 30+ henkeä työllistävien organisaatioiden henkilöstöjohtajat ja toimitusjohtajat
- Mahdollisimman hyvä näkyvyys koko tapahtumalle eri kanavissa
- Muiden kilpailukategorioiden täyttäminen (yhteisökategoria tärkeimpänä)
Yhteistyömme alkaessa kilpailuun ilmoittautumisen deadlineen oli aikaa vajaat 5 viikkoa. Käärimme hihamme pikaisesti ja lähdimme suunnittelemaan digimarkkinointikampanjaa, mikä tavoittaisi halutun kohderyhmän tehokkaasti ja ohjaisi käyttäjät ilmoittautumaan vuoden ihmisläheisimpään kilpailuun!
Mitä teimme
Tapahtumasivun viestintä kuntoon ja kohderyhmä kiinni monikanavaisesti
Aloitimme digimarkkinoinnin suunnittelun perinteisellä tavallamme eli pidimme kickoffin asiakkaan kanssa, missä kirkastimme tavoitteita, perehdyimme kohderyhmiin ja syvennyimme Human Power 2023 -gaalan missioon.
Huomasimme hyvin nopeasti, että Human Power -gaalalla on tärkeä rooli koko Suomen työelämän kehittämisessä ja saimme nopeasti käsityksen, miten markkinoinnin tärkeimmät kärkiviestit tulisi muotoilla, jotta saisimme tapahtumalle sen ansaitseman huomion.
Laadimme selkeän markkinointisuunnitelman, mihin kirjasimme ylös tavoitteet, kohderyhmät, mainontakanavat ja niiden roolit, budjetit + aikataulut sekä käytännön asiat toteutusta varten.
Tapahtumasivun tekstien kirkastaminen ennen kampanjan aloitusta
Ensimmäinen havaintomme oli, että tapahtumasivun tekstit kaipasivat selvää kirkastamista ennen kuin mainontaa kannattaisi aloittaa.
Kirkastimme viestintää niin, että pystyimme vastaamaan paremmin kysymyksiin:
- miksi kohderyhmän pitäisi kiinnostua gaalasta ja kilpailusta?
- mitä hyötyä kilpailuun osallistumisesta on?
- miten kisaajat arvioidaan? Kuka sen tekee ja miten?
- milloin voittajat julkistetaan ja miten?
- mitä gaalassa tapahtuu? Ohjelma ja puhujat
- mikä tekee gaalasta ainutlaatuisen?
Muotoilimme tekstejä tapahtumasivuston eri osioihin, jotta markkinoinnin perusta olisi kunnossa ennen mainonnan aloittamista ja kohderyhmä ymmärtäisi, miksi heidän kannattaa lähteä mukaan.
LinkedIn, Meta, orgaaninen some ja sähköpostimarkkinointi markkinointikanavina
Päätimme heti alussa, että kampanja kannattaisi toteuttaa monikanavaisesti, jotta tavoittaisimme kohderyhmän tehokkaasti ja saisimme tapahtumalle mahdollisimman hyvän näkyvyyden.
Valitsimme mainontakanaviksi:
- LinkedIn – mainonnan pääkanava –> hyvät kohdennukset b2b-kohderyhmälle
- Meta (FB + IG) – mainontaa tukeva kanava –> hyvät kohdennukset kiinnostuksen kohteiden mukaisesti sekä uudelleen mainonnalle
- Sähköpostimarkkinointi – henkilökohtainen kanava –> Hälsa omasi tuhansien aktiivisten kontaktien rekisterin, jonka halusimme hyödyntää markkinoinnissa
- Orgaaninen some – mainontaa tukevat kanavat –> Hälsan omistajien ja työntekijöiden henkilökohtaiset tilit liitettiin mukaan kampanjaan
Toteutimme huomiota herättävät mainokset eri kanaviin ja teimme useita eri mainosversioita, joissa hyödynsimme kuva- ja videomainosten erilaisia variaatioita.
Suunnittelimme myös orgaanisen somen julkaisukalenterin Hälsan henkilöstölle, josta he saivat selkeitä ideoita tapahtuman promopostausten tekemiseen.
Kirjoitimme asiakkaalle henkilökohtaisella otteella kirjoitetut sähköpostiviestit (yhteensä 3 kpl), joiden avulla ohjasimme olemassa olevia kontakteja mukaan kilpailuun. Suunnittelimme viestien lähetysajankohdat sekä konkreettiset sisällöt viesteihin.
Kampanjan viimeisellä viikolla toteutimme uudelleenmainontaa Metassa sekä Linkedinissä jo aiemmin tapahtumasivulla käyneille henkilöille.
Tulosten tarkka seuranta läpi kampanjan
Koska kampanja-aika oli tiukka ja lyhyt, halusimme varmistaa tuloksellisuuden seuraamalla tuloksia tarkasti yhdessä asiakkaan kanssa.
Pidimme joka viikko tulosten välikatsauksen, mihin keräsimme lukuja menneestä viikosta ja vertasimme tulosten kehittymistä aiempiin viikkoihin.
Tulokset kohenivat joka viikko ja vauhti kiihtyi aivan kampanjan viime metreille saakka. Parhaimmillaan tulokset kehittyivät jopa 3-kertaiseksi yhden viikon aikana.
Tavoitteiden ylittävät tulokset tehtiin hyvällä kokonaisuudella
Kun tavoitteet ylittyvät moninkertaisesti, syy löytyy yleensä hyvin toteutetusta kokonaisuudesta.
Kiteytettynä tämän kampanjan tärkeimmät onnistumistekijät olivat:
- Hälsan hyvä maine vaikutti kokonaisuuteen ja näimme, miten vahva brändi vauhditti tuloksia läpi kampanjan. Kohderyhmä reagoi viesteihin erittäin hyvin
- Onnistuimme muotoilemaan selkeät ja ytimekkäät pääviestit, mitkä herättivät mielenkiinnon ja saivat ihmiset toimimaan. Näitä hyödynsimme tapahtumasivulla sekä mainonnassa systemaattisesti
- Monikanavainen toteutus auttoi tavoittamaan kohderyhmän erittäin tehokkaasti ja optimoimaan tuloksia läpi kampanjan
- Yhteistyö asiakkaan ja Sinisen Härän välillä toimi erinomaisesti
Tämän onnistumisen jälkeen yhteistyötä on mukava jatkaa ja tällä kombolla tehdään varmasti hienoja tuloksia jatkossakin!
Olemme erittäin tyytyväisiä lopputulokseen ja koko tiimimme oli aivan liekeissä kampanjan tuloksista! Meistä tuntuu, että nyt olemme löytäneet sellaisen markkinointikumppanin, jota olemme kaivanneet.