Työt

Teknoplan

TeknoPlan halusi päivittää yrityksensä ilmettä ja verkkosivuja nykypäivään, sillä niiden ilme oli yli 15-vuotta vanha. Projektin pääasiallisena tavoitteena oli uudistaa Teknoplanin brändi-ilme ja verkkosivusto. Briiffissä nostettiin myös, että verkkosivuilta saa näkyä, että Teknoplanilla on töissä hauskaa ja rento meininki. Verkkosivusta haluttiin yksinkertaiset, selkeät ja helppokäyttöiset.

Katso tältä sivulta, miten meillä meni!

Asiakas
Teknoplan
Palvelut
Brändi-ilme
Digimarkkinointi
Hakukonemarkkinointi
Hakukoneoptimointi
Käyttöliittymäsuunnittelu
Sisältömarkkinointi
Tekninen toteutus
Verkkosivujen suunnittelu ja toteutus
Investointiluokka
10 000 - 20 000 €
Vuosi
Jatkuva

Project Highlights

+140%
kasvu orgaaniseen liikenteeseen
yli 65
avainsanaa googlen TOP 3 hakutuloksissa
55%
sivuston kävijöistä orgaanisen liikenteen kautta
  • 🔥 Markkinoinnin yhteistyö jouduttiin laittamaan tauolle, koska yhteydenottoja saatiin niin paljon
  • 🔥 Analytiikka ja mittarit kuntoon
  • 🔥 Sisältömarkkinoinnilla asiantuntijuus esille

Tulokset

Orgaaninen liikenne huimaan kasvuun

TeknoPlanin orgaaninen liikenne hakukoneista on tänä päivänä + 140 % siitä, mitä se oli ennen sivustouudistusta. Yritys löytyy orgaanisesti Googlen ensimmäiseltä sivulta (top 10) yli 150 avainsanalla, joista top 3 yltää yli 65 erilaista avainsanaa.

Vuonna 2022 Googlen orgaaninen liikenne toikin sivustolle noin 55 % sen kävijöistä eli tuhansittain kävijöitä vuositasolla. Orgaanisen liikenteen klikit, kun eivät käytännössä maksa mitään, niin ROAS tälle liikenteelle on suhteellisen kova.

TeknoPlanin sivustolta saadaan yhteydenottoja liiketoimintaan nähden tosi paljon – huomattavasti enemmän vanhaan sivustoon verrattuna. Sivustoa on myös kehuttu selkeäksi ja helppokäyttöiseksi jopa asiakkaiden toimesta.

Nykyään digimarkkinoinnin toimenpiteitä voidaan kohdentaa ja optimoida dataan pohjautuen, eikä mututuntumalla. Kanavat ja tilit ovat valmiina ja nopeitakin kampanjoita voidaan tehdä, mikäli muutoksia TeknoPlanin resursoinneissa tapahtuu.

Markkinoinnin yhteistyö jouduttiin sittemmin laittamaan tauolle, koska yhteydenottoja saatiin niin paljon, ettei TeknoPlan ehtinyt käsittelemään kaikkia. Sisällöntuotantoa haluttiin kuitenkin jatkaa tästä huolimatta, sillä koettiin, että uusi laadukas sisältö pitää sivuston sisällön tuoreena ja TeknoPlanin aktiivisena myös somessa.

Härästä on tosi positiivista sanottavaa, yhteistyö on ollut helppoa, luontaista ja on sellainen fiilis, että ollaan samalla puolella.

Jesse Luomala
Toimitusjohtaja
Teknoplan

Lähtötila ja tavoite

Tarpeena uusi brändi-ilme ja verkkosivusto

TeknoPlan halusi päivittää yrityksensä ilmettä ja verkkosivuja nykypäivään, sillä niiden ilme oli yli 15-vuotta vanha. Projektin pääasiallisena tavoitteena oli uudistaa Teknoplanin brändi-ilme ja verkkosivusto. Briiffissä nostettiin myös, että verkkosivuilta saa näkyä, että Teknoplanilla on töissä hauskaa ja rento meininki. Verkkosivusta haluttiin yksinkertaiset, selkeät ja helppokäyttöiset.

Uudistuksessa haluttiin säilyttää brändi tunnistettavana ja tässä onnistuttiin erinomaisesti. Verkkosivusta haluttiin yksinkertaiset, selkeät ja helppokäyttöiset. Myös sivuston sisältöjen päivittäminen oli suuressa osassa uudistusta, sillä vanhan sivuston tekstit olivat insinöörien kirjoittamaa teknistä tekstiä, josta haluttiin saada helpommin luettavaa ja ymmärrettävää.

Digimarkkinoinnista kokemusta TeknoPlanilla oli kohtuullisen vähän, sillä markkinointia oli hoidettu aiemmin perinteisteen tapaan messuilla, flyereilla ja isännöitsijäristeilyillä. TeknoPlan pyysi tarjousta projektiin viideltä toimistolta ja päätyi toimijoista Siniseen Härkään, sillä koki palvelukokonaisuuden kokonaisvaltaisena, sillä samasta toimistosta sai visuaalisen ilmeen suunnittelun ja verkkosivujen lisäksi myös digimarkkinoinnin palveluita.

Mitä teimme

Visuaalinen ilme ja verkkosivusto uuteen uskoon

Visuaalisen ilmeen uudistus

Projekti lähti liikkeelle visuaalisen ilmeen workshopilla, jonka tarkoitus oli lähteä hahmottamaan tulevaa ilmettä. TeknoPlan vaikuttui tekemisen tasosta, piti ehdotetusta ilmeestä ja yrityksen yritysilme päivitettiinkin nykyaikaiseksi olematta kuitenkaan liian pramea. Lopputuloksena saatiin TeknoPlanin brand book eli brändikirja, joka pitää sisällään uuden logon ja sen käytön ohjeistuksen, mutta myös väri- ja fonttimäärittelyt, grafiikoita, piirroskuvia ja kuvatyylejä sekä brändin tarinan, iskulauseita ja tone of voicen määrittelyn. Brand bookiin sisällytettiin myös ostajapersoonien määrittely, joka on tärkeässä roolissa TeknoPlanin markkinointia.

”Meillä on paljon näkemyksiä, mutta ei silmää toteutukselle. Härältä löytyi puuttuvat palaset projektiin”, TeknoPlanin toimitusjohtaja ja LVI-suunnittelija Jesse Luomala kertoo.

Verkkosivut

Verkkosivuprojektin kannalta yksi tärkeimpiä asioita on ehdottomasti onnistunut käyttöliittymän suunnittelu, jotta eri kohderyhmiin kuuluvat verkkosivukävijät saadaan ohjattua onnistuneesti eteenpäin sivustolla. Verkkosivusto rakennettiin räätälöidysti eli siten että asiakkaan on mahdollisimman helppoa ja yksinkertaista muokata sivustoa ja esimerkiksi lisätä uusia avoimia työpaikkailmoituksia ja referenssitarinoita.

Kaikki vanhan sivuston tekstit olivat TeknoPlanin kirjoittamia, mutta uudelle sivustolle Härkä kirjoitti ”vaikeat insinööritekstit” ymmärrettävimmiksi ja hakukoneoptimoidummiksi.

Analytiikka ja digimarkkinointi

Hyvin sujunutta yhteistyötä verkkosivustoprojektin jälkeen oli helppo jatkaa digimarkkinoinnilla Härän kanssa. Näin ollen heti alkuun sivuston julkaisun yhteydessä myös aiemmin retuperällä olleet analytiikka-asiat laitettiin kuntoon. TeknoPlan ei ollut aiemmin seurannut sivuston kautta saatavia konversioita eli yhteydenottoja, eikä ollut tiedossa paljonko niitä oikeasti tulee ja mistä kanavista konversioita saadaan.

Sivustoprojektin jälkeen yhteistyötä jatkettiin digimarkkinoinnin kokonaisuudella. Markkinointia varten oli jo tehty paljon hyvää pohjatyötä, sillä brändikirjassa jo määritelty esimerkiksi ostajapersoonat ja kuvatyylejä mainontaa varten.

Digimarkkinoinnin kokonaisuudeksi rakennettiin Teknoplanille kokonaisvaltainen paketti, jossa asiakkaita pyritään tavoittamaan myyntiputken eri vaiheissa eri tyyppisellä sisällöntuotannolla ja sen levittämisellä eri kanavissa. Uusia potentiaalisia asiakkaita lähdettiin tavoittelemaan hakukoneista orgaanisesti ja maksetun mainonnan kautta. Sivustolle lähdettiin tuottamaan yhteistyössä laadukasta hakukoneoptimoitua sisältöä, jota hyödynnettiin myös sosiaalisen median kampanjoissa LinkedInissä ja Facebookissa. Potentiaalisia asiakkaita ohjattiin sivustolla kohti yhteydenottoa.

”Verkkosivuprojekti sujui hyvin ja oli juuri sellaista mitä ajateltiinkin. Aikataulussakin pysyttiin, mikä käsittääkseni on harvinaista nettisivuprojekteissa. Sivustoa on ollut helppo käyttää ja tarvittaessa uusia osioita ollaan pyydetty Härältä. Ennen nettisivu-uudistusta ollaan oltu Googlessa sivulla 6, tällä hetkellä tietyissä tärkeissä hakusanoissa ykkössivulla, se on parantunut paljon!

Jesse Luomala
Toimitusjohtaja
Teknoplan
Tutustu Teknoplanin sivustoon

Lisää töitä