Työt

Viherviisikko

Viherviisikko on yksi suurimpia puutarha- ja vihersisustusalan toimijoita pääkaupunkiseudulla. Yritys tarjoaa erilaisia viherratkaisuja yritysten ja toimistojen sekä taloyhtiöiden pihoihin ja sisätiloihin.

Asiakas
Viherviisikko
Palvelut
Analytiikka ja konversio-optimointi
Digimarkkinointi
Hakukonemarkkinointi
Hakukoneoptimointi
Käyttöliittymäsuunnittelu
Orgaaninen ja maksettu some
Sosiaalinen media
Sisältömarkkinointi
Tekninen toteutus
Verkkosivujen suunnittelu ja toteutus
Vuosi
Jatkuva asiakkuus

Project Highlights

+113%
enemmän yhteydenottoja
+135%
konversioprosentin kasvu
Yli 100
avainsanaa TOP 3 hakutuloksissa
  • 🔥 ”Koskaan mun uran (n. 30 v) aikana ei ole tullut näin paljon yhteydenottoja sivuston kautta”
  • 🔥 ”Kehitys on ollut suora käyrä ylös ja siihen vielä peukku ylöspäin”
  • 🔥 ”Kun osataan ajatella eurot ja liiketoiminta edellä, homma toimii”

Tulokset

Tehokasta liidituotantoa ja hakukonenäkyvyyden kasvua

Kun Tapsalta kysyttiin, millaisia tuloksia olette saaneet Härän kanssa, hän vastaa hymy huulilla:

”Nyt vedetään kunnon tuuletus! Täytyy sanoa, että olen erittäin kiitollinen, että valittiin Sininen Härkä. Koskaan mun n. 30-vuotisen uran aikana ei ole tullut näin paljon yhteydenottoja sivuston kautta.”

Sivustoa voidaan päivittää tarvittavilta osin ja esim. uusia työpaikkoja ja referenssejä on Viherviisikon helppo julkaista itse. Rakenteelliset muutokset suunnitellaan yhdessä ja toteutetaan Härän toimesta. Sivustoa kehitetään aika ajoin edelleen, sillä olemme saaneet yhteisestä ajatuksesta kiinni – verkkosivusto ei ole koskaan täysin valmis.

Viherviisikon näkyvyys on kasvanut todella paljon, markkinoinnin raporteista näkee selkeää faktaa ja markkinointia voidaan kohdentaa tietoon perustuen mutuilun sijaan.

Kolmen kuukauden vertailujaksolla esim. Google Ads -mainontaa on optimoitu niin, että kanavan kautta on saatu samalla budjetilla 17 % enemmän kävijöitä, mutta jopa 113 % enemmän yhteydenottoja ja + 135 % konversioprosentin kasvu.

Samalla rahalla saadaan siis nykyään enemmän kävijöitä, mutta myös yli tuplasti enemmän yhteydenottoja samasta kävijämäärästä.

Tapio haluaa nostaa esiin, että jos joku tilaamista miettivä asiakas haluaa soittaa Tapsalle, hän mielellään kertoo omia ajatuksia yhteistyöstä Härän kanssa. Markkinointia tehdään liiketoimintalähtöisesti ja budjettia jaetaan sinne mistä saadaan parhaiten kauppaa ja katetta.

Kun Härän kanssa istuu tapaamisissa, huomaa selkeästi, että nyt mennään eikä meinata. Liiketoiminnallinen ja myynnillinen näkökulma on selkeä ja jos joku epäröi, selkeä linja saadaan luotua nopeasti, eikä asioihin jäädä jumiin. Aiheessa pysytään hyvin ja punainen lanka pysyy käsissä, vaikka asiakas meinaa välillä lähteä rönsyämään.

Tapio Posti
Toimitusjohtaja
Viherviisikko

Lähtötila ja tavoite

Enemmän liidejä ja yhteydenottoja

Viherviisikko päätti lähteä uusimaan sivustoa ja kilpailuttamaan markkinoinnin kumppania, sillä tilanne oli hieman jämähtänyt paikoilleen. Sen hetkinen kumppani ei ehkä ollut kaikesta ihan perillä ja ymmärtänyt Viherviisikon toimintaa tarpeeksi. Mittareita ei seurattu ja kehityshakuisuus puuttui. Nyt haluttiin löytää kumppani, joka voi ottaa kokonaisuuden haltuun ja vie asioita proaktiivisesti eteenpäin.

Tavoitteena oli saada sivuston kautta enemmän liidejä ja tarjouspyyntöjä, sillä niitä ei vanhalta sivustolta saatu lähes yhtään. Ei oikein ollut edes tiedossa miksi. Verkkosivuista haluttiin saada yrityksen kovin ja aktiivinen myyjä. Viherviisikolla oli B2B-sivuston lisäksi myös viherkasvien verkkokauppa, joka päätettiin pitää tästä projektista vielä erillään.

Sininen Härkä löytyi Viherviisikon yhteistyökumppanin kautta, joka oli jo Sinisen Härän tyytyväinen asiakas. Suosituksen kautta lähdettiin kartoittamaan mahdollista yhteistyötä sivuston ja markkinoinnin osalta. Alkuun asiakkaan yllätti, että tapaamisissa oli useampi ammattilainen. Myös paneutuminen Viherviisikon liiketoimintaan vaikutti uskomattomalta herättäen luottamusta. Vaikutti siitä, että Härkä on tosissaan ja haluaa panostaa asiakkuuteen. Myös tekemisen fiilis niin sanotusti osui kohdalleen ja se oli tärkeässä roolissa kumppanin valintaa.

Mitä teimme

Verkkosivut, digimarkkinointi ja analytiikka

Härkä vakuutti Viherviisikon alusta asti siitä, että asiakas on hyvissä käsissä. Teknisistä rajoitteista huolimatta sopivat ratkaisut löydettiin nopeasti ja projekti eteni hyvin.

Kokonaisuutena verkkosivuprojekti oli suuri ja työläs ja oman työn ohella Viherviisikko varasikin tälle aikaa, jotta saataisiin mahdollisimman hyvä lopputulos.

”Onneksi valittiin sisäisesti projektin vastuuhenkilöt ja heille aikaa projektille.”, Viherviisikon toimitusjohtaja Tapio ”Tapsa” Posti pohtii.

 

Tutustu Viherviisikon verkkosivuihin.

 

Digimarkkinointi ja analytiikka

Tapsa kokee, että digimarkkinoinnin kuukausittaiset tapaamiset ovat hyviä. Asioihin perehtyminen näkyy ja kuuluu ja tapaamisten pohjaa muutetaan tilanteen mukaan, haettiin sitten uusia asiakkaita tai työntekijöitä. Asiakkaalle on tärkeää, että tekemisen tuomaa hyötyä ja markkinoinnin tulosta pystytään myös todentamaan.

Tärkeää Viherviisikolle on ollut myös se, että Härältä uskalletaan sanoa ei. Jos asiakasta askarruttaa, kannattaako johonkin laittaa rahaa, on vastaus selkeä, analyyttinen ja rehellinen.

Viherviisikolle yhteistyön juostavuus on ollut myös tärkeässä roolissa. Tekemisestä kuulemma näkyy, että yhteistyötä halutaan tehdä pitkäaikaisesti ja asiakkaan etu edellä. Asiakasta kuunnellaan, mutta kerrotaan kuitenkin rohkeasti, miten asia kannattaisi tehdä.

”Jos halutaan hyvää fiilistä digimarkkinointiin, kannattaa sopia tapaaminen Härän kanssa.”, Tapsa vinkkaa.

Lisää töitä