Epic Autokoulu
Epic Autokoulu on Suomen toiseksi suurin autokouluketju. Yritys tekee kovaa kasvua ja sillä onkin jo lähes 120 toimipistettä ympäri Suomea.
Digimarkkinoinnilla on merkittävä rooli Epicin myynnissä ja uusasiakashankinnassa, sillä autokoulupalveluita haetaan verkosta runsaasti ja ostajat ovat tavoitettavissa verkon puolelta erittäin hyvin.
Aloitimme yhteistyön vuoden 2024 alussa ja tulokset ovat nousseet sen aikana ennätyslukemiin!
Project Highlights
-
🔥 B-kurssien myyntien ennätyslukemat
-
🔥 +10 % kasvu tärkeimpään liiketoiminta-alueeseen
Tulokset
Mainonta tuottanut rahat takaisin parhaillaan yli 24-kertaisesti
Seuraamme asiakkaan kanssa tuloksia kuukausitasolla ja tulokset ovat hieman vaihdelleet kuukausittain, mutta yleisesti tulokset ovat olleet erittäin hyviä.
Hakusanamarkkinoinnin kokonaisuuteen on sisältynyt lukuisia erilaisia kampanjamuotoja ja mukana myös sesonkien mukaisesti päivittyviä display-kampanjoita.
Yhteistyön sisältö on ollut alusta asti hyvin selkeä ja suoraviivainen ja pääsimme nopeasti kiinni itse tekemiseen. Kommunikaatiotavat ja yhteinen sävel tuntui löytyvän nopeasti koko toteuttavan tiimin kesken.
Olemme todella tyytyväisiä yhteistyön tuloksiin. Yhteistyö on vastannut hyvin myyntivaiheessa luotuja odotuksia ja tekeminen on ollut helppoa. Kaikki sovitut asiat tulee hoidettua ja olen hyvin turvallisin mielin siitä, että hommat hoituvat jatkossakin. En keksi oikeastaan mitään kehitettävää tässä vaiheessa.
Lähtötila ja tavoite
Lisää tehoa mainontaan ja kasvua myyntiin
Epic Autokoulu oli hoitanut omaa digimarkkinointia lähes 100 % inhouse-tiimin voimin ennen yhteistyötä Sinisen Härän kanssa. Epicin tiimi oli tunnistanut, että Google Ads -mainonnan kokonaisuus oli niin iso ja merkittävä, että sen tekemiseen olisi syytä hankkia apua, jotta inhouse-tiimin resursseja saataisiin vapautettua strategisimpiin tehtäviin.
Google Ads -mainonta oli jo lähtötilanteessa hyvällä tasolla ja inhouse-tiimi oli tehnyt ansiokasta työtä kaiken muun työn ohella.
Mainonnasta löytyi kuitenkin kehityskohteita ja tunnistimme aloitusvaiheessa asioita, joilla tuloksia voitaisiin saada entistä paremmiksi.
Määritimme yhteisiksi tavoitteiksi:
- Kuluttajapuolen liiketoiminnan myynnin kasvu +10 % vuoden 2024 aikana
- Datan seuranta, analytiikka ja mittaristot parempaan kuntoon
- Mainonnan tuotto (ROAS) paremmaksi tasaisella tahdilla
”Meille oli erittäin tärkeää löytää kumppani, jonka kanssa hommat toimisivat jouhevasti, jotta tiimiltämme vapautuisi aikaa ja voisimme luottaa hakusanamainonnan olevan hyvissä käsissä. Emme halunneet hoitaa näin laajaa ja tärkeää kokonaisuutta enää muiden töiden ohessa.”
– Ronja Sulin, markkinointi- ja myyntijohtaja
Mitä teimme
Data ja mittaaminen paremmalle tasolle
Otimme haltuun Epicin Google Ads -tilin ja toteutimme markkinointisuunnitelman, mihin määritimme tärkeimmät tavoitteet, keinot, kohderyhmät, budjetit ja tekemisen mallin.
Mainontakokonaisuuteen sisältyi lukuisia erilaisia kampanjamuotoja ja mukana myös sesonkien mukaisesti päivittyviä display-kampanjoita.
Yhteistyön sisältö oli hyvin selkeä ja suoraviivainen ja pääsimme nopeasti kiinni itse tekemiseen. Kommunikaatiotavat ja yhteinen sävel tuntui löytyvän nopeasti koko toteuttavan tiimin kesken.
Otimme yhteistyön alussa käyttöön myös server side trackingin datan keräämisen ja datan laadun parantamista varten. Server side tracking oli erittäin tärkeä asia Epicin digimarkkinoinnille, sillä konversioita saatiin kuukausitasolla tuhansia ja mitä suurempi määrä datasta sattaisiin jatkossa kiinni, sitä paremmin mainontaa voitaisiin optimoida.
Loimme myös reaaliaikaisen dashboardin markkinoinnin tulosten raportointia varten Google Looker Studioon.
Yhteistyömme jatkuu edelleen Google Ads -mainonnalla ja optimoimme tuloksia datan pohjalta entistä paremmaksi.
”Aloitimme yhteistyön kiireisimmän sesonkimme alla ja siitä huolimatta saimme hommat ruullaaman hyvin. Kaikki sujui jouhevasti.”