Graafinen suunnittelu

Visuaalinen viestintä osana mark­kinointia


Laadukkaalla visuaalisella ilmeellä ja huolellisella graafisella suunnittelulla vaikutamme asiakkaiden ostopäätöksiin ja välitämme visuaalisesti yrityksen viestiä. Visuaalinen ilme on tänä päivänä entistä suuremmassa roolissa markkinointia. Sanonta, kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa, ei ole tuulesta tempaistu vaan visuaalisilla elementeillä voidaan oikeasti vaikuttaa asiakkaiden ostopäätökseen tekstiä huomattavasti paremmin. Tietysti graafinen suunnittelu on niin paljon muutakin kuin kuvien käyttöä. Se on kokonaisvaltaista visuaalisen brändin rakentamista ja mielikuvien luomista.


Vaikuta ostopää­tökseen visuaalisella ilmeellä


Kun potentiaalinen asiakas saapuu yrityksen verkkosivuille, ensimmäinen asia, jonka henkilö näkee, on visuaalinen kokonaiskuva. Se vaikuttaa asiakkaan mielikuvaan yrityksestä välittömästi. Vaikutus voi olla positiivinen, negatiivinen tai jotain siltä väliltä. Huolitellulla ja hyvin suunnitellulla visuaalisella ilmeellä voidaan vaikuttaa merkittävästi asiakkaan ostohalukkuuteen ja sitä kautta koko verkkosivuston konversioprosenttiin. Mitä vaikuttuneemmaksi asiakkaan saa, sen todennäköisemmin hän ostaa tuotteen tai palvelun.


Työn laatu vastaa visuaalista ilmettä


Visuaalisella ilmeellä vaikutetaan myös henkilön mielikuvaan työn laadukkuudesta. Kuvittele tilanne, että saavut yrityksen verkkosivuille. Sivut eivät näytä edustavilta, vaan pahimmassa tapauksessa hirveiltä. Millaisen mielikuvan saat yrityksen tarjoamista palveluista? Et ainakaan kovin positiivista. Vaikka todellisuudessa näillä kahdella ei välttämättä ole mitään tekemistä toistensa kanssa, on parempi esittää laadukasta palvelua tai tuotteita tarjoava yritys, niin hyvässä valossa kuin se ansaitsee.

Mitä tarjoamme?


Graafinen suunnittelu on ulkoasun suunnittelua, mutta se sisältää niin myynnillistä pohdintaa, psykologisia valintoja kuin käytännön miettimistä. Huolellisesti suunniteltu visuaalinen ilme toimii verkkosivuilla, sanomalehtimainoksessa ja vaikkapa muraalissa.


Teemme graafista suunnittelua suurella sydämellä aina logoista ja visuaalisesta ilmeestä käytännössä ilmeen soveltamiseen. Toisin sanoen, suunnittelemme niin aloitteleville kuin jo pidemmän aikaa yritystoimintaa tehneille yrityksille muun muassa: logot, tekstityypit, värimaailmat, kuvamaailmat, käyntikortit, nettisivujen leiskat sekä kokonaisvaltaiset visuaalisen ilmeen ohjeistot.


Visuaalinen viestintä osana mark­kinointia


Laadukkaalla visuaalisella ilmeellä ja huolellisella graafisella suunnittelulla vaikutamme asiakkaiden ostopäätöksiin ja välitämme visuaalisesti yrityksen viestiä. Visuaalinen ilme on tänä päivänä entistä suuremmassa roolissa markkinointia. Sanonta, kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa, ei ole tuulesta tempaistu vaan visuaalisilla elementeillä voidaan oikeasti vaikuttaa asiakkaiden ostopäätökseen tekstiä huomattavasti paremmin. Tietysti graafinen suunnittelu on niin paljon muutakin kuin kuvien käyttöä. Se on kokonaisvaltaista visuaalisen brändin rakentamista ja mielikuvien luomista.


Vaikuta ostopää­tökseen visuaalisella ilmeellä


Kun potentiaalinen asiakas saapuu yrityksen verkkosivuille, ensimmäinen asia, jonka henkilö näkee, on visuaalinen kokonaiskuva. Se vaikuttaa asiakkaan mielikuvaan yrityksestä välittömästi. Vaikutus voi olla positiivinen, negatiivinen tai jotain siltä väliltä. Huolitellulla ja hyvin suunnitellulla visuaalisella ilmeellä voidaan vaikuttaa merkittävästi asiakkaan ostohalukkuuteen ja sitä kautta koko verkkosivuston konversioprosenttiin. Mitä vaikuttuneemmaksi asiakkaan saa, sen todennäköisemmin hän ostaa tuotteen tai palvelun.


Työn laatu vastaa visuaalista ilmettä


Visuaalisella ilmeellä vaikutetaan myös henkilön mielikuvaan työn laadukkuudesta. Kuvittele tilanne, että saavut yrityksen verkkosivuille. Sivut eivät näytä edustavilta, vaan pahimmassa tapauksessa hirveiltä. Millaisen mielikuvan saat yrityksen tarjoamista palveluista? Et ainakaan kovin positiivista. Vaikka todellisuudessa näillä kahdella ei välttämättä ole mitään tekemistä toistensa kanssa, on parempi esittää laadukasta palvelua tai tuotteita tarjoava yritys, niin hyvässä valossa kuin se ansaitsee.

Mitä tarjoamme?


Graafinen suunnittelu on ulkoasun suunnittelua, mutta se sisältää niin myynnillistä pohdintaa, psykologisia valintoja kuin käytännön miettimistä. Huolellisesti suunniteltu visuaalinen ilme toimii verkkosivuilla, sanomalehtimainoksessa ja vaikkapa muraalissa.


Teemme graafista suunnittelua suurella sydämellä aina logoista ja visuaalisesta ilmeestä käytännössä ilmeen soveltamiseen. Toisin sanoen, suunnittelemme niin aloitteleville kuin jo pidemmän aikaa yritystoimintaa tehneille yrityksille muun muassa: logot, tekstityypit, värimaailmat, kuvamaailmat, käyntikortit, nettisivujen leiskat sekä kokonaisvaltaiset visuaalisen ilmeen ohjeistot.