Visuaalinen ja graafinen suunnittelu
Visuaalinen suunnittelu on kattotermi monenlaiselle suunnittelutyölle, mitä kuuluu suunnittelu- ja mainostoimistojen arkeen. Termillä voidaan tarkoittaa yksittäisten tuotteiden ulkoasun suunnittelua tai kokonaisten viestintäkonseptien ilmeiden suunnittelua. Juuri laajojen kokonaisuuksien takia emme puhu vain graafisesta suunnittelusta – visuaalinen suunnittelu sisältää muutakin kuin yksittäisiä painomateriaaleja tai tuotteita.
Yrityksen visuaalinen identiteetti
Suunnittelun tavoitteena on kehittää yritykselle omaa tunnistettavaa identiteettiä ja persoonaa, sellaista joka heijastaa yrityksen toimintaa ja erottaa sen edukseen muista. Käytännössä visuaalisella suunnittelulla kuitenkin tarkoitetaan lähes kaiken yrityksestä ulospäin näkyvän suunnittelua, esim. käyntikortit, esitteet, roll-upit, lehtimainokset ja digitaaliset markkinointimateriaalit kuten verkkosivut ja -kaupat.
Visuaalinen suunnittelu alkaa aina yrityksen ja brändin ytimestä. Ensimmäiseksi on tärkeää ymmärtää kohdeyritystä ja sen ydintä, koska visuaalisen ilmeen tärkein tehtävä on luoda ulkonäkö sille pääviestille ja niille arvoille, mille yritys on rakennettu ja minkä pohjalta se toimii. Ulkonäön tulee luoda mielikuvia katsojan ajatuksissa ja mielikuviin vaikutetaan kaikilla visuaalisen suunnittelun kulmakivillä. Yrityksen selkeimpänä kulmakivenä toimii logo. Muita kulmakiviä ovat muun muassa käytettävät brändivärit, typografia, spesiaalit elementit (kuten ikonit) sekä kuvamaailma.
Mitä tarjoamme?
Sininen Härkä on erikoistunut yritysten visuaalisten ilmeiden uudistamisiin, visuaalisen ilmeen ohjeistoihin ja verkkosivujen layouteihin. Käsissämme taipuu kokonaisuuksien lisäksi myös logot, painotuotteet ja muut yksittäiset graafiset työt.