Uudelleenmarkkinointi aktivoi kävijöitä ostamaan

Eri mainonnan kanavat toimivat toisille tuotteille tai palveluille paremmin kuin toiset. Siinä missä Google Ads toimii tuotteille ja palveluille, joita etsitään hakukoneista, ja jotka ovat jo entuudestaan tuttuja potentiaalisille asiakkaille, Remarketing eli uudelleenmarkkinointi ja Display eli bannerimainonta tavoittavat hyvin kohdennetusti potentiaalisia asiakkaita, jotka eivät välttämättä aktiivisesti etsi mainostettavaa tuotetta tai palvelua.

Uudelleenmarkkinoinnin avulla voidaan muistuttaa jo sivustolla kertaalleen käyneille käyttäjille tuotteesta tai palvelusta, jonka ostoprosessi on syystä tai toisesta jäänyt kesken. On todettu, että käyttäjän uudelleen aktivointi on erittäin tärkeässä roolissa myynnin loppuun saattamisessa ja tätä kautta sivustolle ohjattujen kävijöiden konversioprosentit ovatkin aivan omaa luokkaansa.

Display-mainonnalla puolestaan tavoitetaan uusia potentiaalisia asiakkaita esimerkiksi heidän mielenkiinnonkohteidensa mukaisesti näyttämällä mainoksia käyttäjille, jotka ovat osoittaneet kiinnostusta vastaavaa tuotetta tai palvelua kohtaan missä tahansa Googlen Display-verkostoon kuuluvalla sivustolla tai kaikille käyttäjille, jotka vierailevat aiheeseen liittyvillä sivustoilla. Molemmat mainonnan kanavat perustuvat toteutuneisiin klikkeihin eli et maksa turhasta – ainoastaan mainostasi klikanneista käyttäjistä.

Ota yhteyttä

Tiesitkö, että noin 97 % yrityksesi verkkosivujen kävijöistä jättää ostopäätöksen tekemättä ensimmäisellä vierailullaan? Tämä ei johdu siitä, etteikö tuotteesi tai palvelusi olisi kunnossa - päinvastoin. Uudelleenmarkkinoinnin avulla pystyt muistuttamaan näitä asiakkaita yrityksesi olemassaolosta!

Mikko, Sales Director & Project Manager