Hakukoneoptimointi on pitkäaikaista työtä

Hakukoneoptimointi ei ole ainoastaan yksittäinen työ, joka voidaan toteuttaa sivustolle. Hakukoneoptimointi on pitkäaikaista tilastoihin perustuvaa työtä, jonka tarkoitus on nostaa asiakkaan sivuston eri sivut mahdollisimman hyvälle paikalle orgaanisissa hakutuloksissa. Käytännössä yksittäisen sivun ja sitä kautta tuotteen tai palvelun näkyvyyteen hakukoneissa vaikuttaa todella moni asia.

Tärkeimmässä roolissa on kuitenkin sivuston sisältö. Toteutamme hakukoneoptimoitua sisältöä lähtökohtaisesti aina asiakkaan kanssa yhteistyössä, sillä olemme sitä mieltä, että asiakkaan rooli on tietää omasta tuotteesta tai palvelusta meitä enemmän ja pystyä tuottamaan ainutlaatuista arvoa sivuston käyttäjille. Meidän tehtävämme on optimoida tämä sisältö mielenkiintoiseksi ja hyvin löydettäväksi. Sisällön lisäksi hakukoneoptimoinnissa otetaan huomioon myös muun muassa sivuston nopeus, linkit laskeutumissivulle sekä monet muut tekniset ominaisuudet, jotka helpottavat sekä hakukoneiden että käyttäjien sivun selaamista.

Hyvin tehdyllä hakukoneoptimoinnilla saadaan pitkäaikaisia ansaittuja hyviä sijoituksia hakutuloksissa, joiden kautta sivustolle saadaan ohjattua paljon ostohalukkaita potentiaalisia asiakkaita – ilman, että jokaisesta klikistä pitää maksaa. Lyhykäisyydessään hakukoneoptimointi tähtää siis pitkäaikaiseen sivuston näkyvyyden lisäämiseen, mutta ennen kaikkea myös konversioiden ja myynnin kasvuun kustannustehokkaasti (ROI).

Ota yhteyttä

Hakukoneoptimointi on siitä mielenkiintoinen digimarkkinoinnin muoto, että siinä ei ole oikotietä onneen. Kuka vaan voi opetella hakukoneoptimoinnin perusteita ja tehdä perusjuttuja, mutta tuloksellinen hakukoneoptimointi vaatii pitkäaikaista ammattilaisen tekemää optimointia, joka pohjautuu tilastoihin.

Nico, CEO & Founder