Google Adsin avulla näyt parhailla paikoilla

Google Ads -hakusanamainonnan avulla saat sivustosi sivut näkymään välittömästi Googlen hakutulosten parhailla paikoilla, kun ostopotentiaaliset asiakkaat etsivät tarjoamaasi tuotetta tai palvelua. Mainokset ovat tarkasti kohdennettavissa käyttäjille, jotka osoittavat potentiaalista ostohalukkuuttaan etsimällä asiakkaan tarjoamaa tuotetta tai palvelua hakukoneesta omavalintaisella hakusanalla.

Googlen tekstimainoksilla saadaan palvelu tai tuote näkymään nopeasti hakukoneen kärkeen ja sitä kautta ohjattua kävijöitä sivustolle tai verkkokauppaan saman tien. Sininen Härkä astuu kuvioon, kun halutaan toteuttaa pitkällä aikavälillä tarkkaan mitattavia ja kustannustehokkaita kampanjoita, jotka tuovat mahdollisimman potentiaalisia ostohalukkaita asiakkaita konversio-optimoiduille laskeutumissivuille.

Google Ads tuo sivustollesi ostopotentiaalisia kävijöitä

Oikein ja hyvin toteutettuna Googlen Ads -mainoskampanjat tuovat asiakkaan sivustolle hyvin tarkkaan kohdennettuja ostohalukkaita kävijöitä, jotka konvertoituvat asiakkaiksi, yleensä ostamalla yrityksen tarjoamia tuotteita tai palveluita. Google Ads -mainokset toimivat CPC-menetelmällä, eli klikkipohjaisesti. Tämä tarkoittaa sitä, että jokaisesta klikkauksesta, joka ohjaa potentiaalisen asiakkaan halutulle sivulle, maksetaan tietty summa Googlelle.

Klikkien hinnat vaihtelevat muutamasta kymmenestä sentistä muutamaan euroon kyseessä olevan hakusanan kilpailun mukaan. Käytännössä eniten maksava mainostaja saa mainoksensa näkymään parhaalla mahdollisella paikalla. Näkyvyyteen vaikuttaa kuitenkin myös avainsanojen laatupisteet, joita saa nostettua muun muassa hyvällä kohdennuksella sekä hyvin toteutetulla laskeutumissivuilla. Mainoskampanjoille asetetaan päiväkohtainen budjetti, jolla saadaan rajattua mainontaan käytettävä kokonaissumma määrätyn ajan sisällä. Näin kustannukset pysyvät hallussa.

Ota yhteyttä

Google Adsin hakusanamainonnalla saadaan sivusto Googlen hakutulosten parhaille paikoille ja löydetään potentiaaliset asiakkaat. Huutokauppaperiaatteen lisäksi mainosten näkyvyyteen vaikuttavat myös avainsanat ja niiden kohdennus sekä mainosten laskeutumissivu ja kuinka hyvin se vastaa mainoksen sisältöä.

Miro, SEM Specialist