Sivuston ja mainonnan optimointi tuottaa tuloksia

Sivuston ja mainonnan seuranta- ja optimointi on oikeastaan välttämätöntä markkinoinnin kehittämisen ja kohdentamisen, markkinointitulosten parantamisen sekä mediabudjetin säästämisen kannalta. Seurannan ja optimoinnin idea on, että Sininen Härkä tulkitsee joko sivustolta tai kampanjoista kerättyä dataa tietyin aikavälein ja optimoi sivustoa ja mainoskampanjoita siten, että ne mahdollistavat mahdollisimman hyvän konversioprosentin. Tavoitteena siis yksinkertaisesti saada kaikki tehot irti ja myydä enemmän.

Analytiikkaa tulkitsemalla saadaan myös tärkeää tietoa sivuston toiminnasta ja nähdään konkreettisesti, mikä kampanja tai avainsana toimii ja mikä ei. Kerätyn tiedon avulla kampanjoita kehitetään jatkuvasti, jotta niitä saadaan kehitettyä tehokkaampaan suuntaan. Seurattavia kampanjoita ovat yleensä joko Google Ads -mainoskampanjat, sosiaalisen median kampanjat tai muut vastaavat.

Markkinoinnin ja sivuston toiminnan raportointi

Markkinoinnin seurannasta kirjoitetaan asiakkaalle kuukausittainen raportti, jossa kerrotaan, mitä asioita on tehty markkinoinnin kehittämiseksi sekä kokonaisuudessaan sivuston näkyvyyden parantamiseksi. Raportissa nousee esiin myös kehityskohteita ja siinä kerrotaan, mihin tullaan panostamaan esimerkiksi seuraavien kuukaisien aikana tai pidemmällä tähtäimellä.

Markkinoinnin seurannasta ja siihen käytetystä ajasta sovitaan aina asiakaskohtaisesti, mutta käytännössä kampanjoiden ja mainosryhmien määrä määrittää aika pitkälti optimoinnin tekemiseen suositellun ajan.

Ota yhteyttä

Sivuston ja mainonnan seurannassa ja optimoinnissa datan tulkitseminen on pääroolissa. Mielenkiintoisinta seurannassa ja optimoinnissa onkin tehtyjen muutosten kehitys ja niiden seuraaminen.

Miro, SEM Specialist