Blogi

Onko Sininen Härkä kallis?

Aika hyvä kysymys! En lähtenyt arvailemaan, vaan soitin viidelle asiakkaallemme ja kysyin heiltä rehellisen mielipiteen.
Vastaukset ripoteltu tämän artikkelin matkalle kursivoituna.

”Mä sanoisin ei, koska saadaan vastinetta rahalle.”
Jesse Luomala, Insinööritoimisto TeknoPlan Oy

”Ei todellakaan ole. Me ollaan nukuttu verkkosivuprojektin aikana yömme paremmin kuin vuosiin, koska tiedetään, että Sininen Härkä hoitaa homman kotiin!”
Antti Mäkinen, Atsoft Oy Mäkinen

DISCLAIMER: Oikeastihan tämän artikkelin tarkoituksena ei ole kertoa faktaa siitä, onko Sininen Härkä kallis (se jääköön jokaisen henkilökohtaiseksi mielipiteeksi), vaan ravistella ajatuksia siitä, kannattaako palveluntarjoajaa valitessa keskittyä siihen, kenen työtä saa tilattua ”hyvään hintaan”.  

Toisaalta haluan myös henkilökohtaisesti pohtia ja ravistella ääneen sitä, miten myyntityössä voidaan taklata pienemmälle ajatus hinnoittelusta ja hinnan merkityksestä, ja ennemminkin miettiä sitä, kuinka paljon lisäarvoa me oman alamme asiantuntijat pystymme asiakkaillemme tuottamaan.  

Tervetuloa Härkälaumaan

Vaikka asiakkaita alkaa olemaan jo jonkinmoinen lauma, on silti jokainen uusi asiakas meille aina hieno harppaus eteenpäin! Itse pääsen useimmiten tervehtimään uusinta lauman jäsentä verkkosivu- tai verkkokauppaprojektin parissa, sillä vastaan kyseisten projektien myynnistä sekä projektipäälliköinnistä. 

Me pyrimme tekemään jokaisen lauman uuden jäsenen olon mahdollisimman turvalliseksi ja tervetulleeksi heti alusta lähtien. Jokainen asiakkuus, oli kyse sitten verkkoratkaisu- tai digimarkkinointikokonaisuudesta, alkaa parin tunnin aloitustapaamisella, jossa casesta riippumatta tutustutaan, käydään läpi yhteistyön tavoitteita ja suunnitellaan ensiaskeleita. 

Tiedoksi, että näissä tapaamisissa tarjoamme uusille lauman jäsenille aina retkieväät. 

Toisin sanoen pyrimme tekemään jokaisen uuden härkälauman jäsenen olosta mahdollisimman kotoisan heti haparista ensiaskelista lähtien!

”Ei. Mulla ei ole tullut sellaista tunnetta, että hinta olisi kallis verrattuna muihin palveluntarjoajiin, joiden kanssa ollaan oltu tekemisissä.”
Marketta Iivari, Klarigo Oy

Tehdään yhdessä!

Vaikka asiakas ulkoistaakin tarpeidensa täyttämisen pitkälti meille, niin haluamme tehdä asiat yhdessä ja asiakasta osallistaen. Hyvänä esimerkkinä on meidän suhteellisen pränikkä brändi-ilmeen suunnittelun työkalu – Brand Workshop. 

Perinteisen briiffin läpikäynnin sijaan brändityöpajassa tehdään yhdessä asiakkaan kanssa erilaisia tehtäviä, joiden avulla päästään kimpassa mahdollisimman syvälle siihen, mitä asiakas uusittavana olevalta brändi-ilmeeltään haluaa – ja isommassa kuvassa, mitä loppukäyttäjä haluaa. 

”No, riippuu mihin vertaa. Ei se mun mielestä ole. Hinta-laatusuhde on kohdillaan.”
Petri Rasanen, TFW Helsinki Oy

Hyvää pyritään tekemään, mutta timanttia pukkaa

Mä voin oikeasti käsi sydämellä sanoa, että me teemme todella laadukasta jälkeä asiakasta kuunnellen ja auttaen. Hyvinä esimerkkeinä Finnish Web Awards -kilpailu, josta pokkasimme kultaa hatsolo.fi-sivustolla vuonna 2018 ja pronssia burgerjoint.fi-sivustolla vuonna 2019.

Näiden pystien lisäksi saamme myös tosi hyviä tuloksia ihan tilastollisesti mitattuna. Meidän toimintamme onkin aina perustunut siihen, että haluamme oikeasti auttaa asiakastamme kehittämään heidän liiketoimintaansa ja lisäämään myyntiä – suoraan sanottuna millään muulla ei kuitenkaan lopulta ole väliä.

Pitäisi varmaan tuottaa samanlainen mainosvideo kuin Hesburgerilla aikoinaan. Terkkuja Turkuun!

Kaikesta selvitään yhdessä

Hienoista onnistumisista huolimatta on turha sanoa, etteikö vaikeita ja haastavia tilanteita koskaan tulisi. Niin kauan kuin töitä tekevät ihmiset, niin kauan tulee virheitä.

Meillä ajatus on aina näissä tilanteissa ollut se, että kaikesta selvitään yhdessä. Vaikean tilanteen tullessa selvitämme asiat ketään sormella osoittamatta ja lähdemme rokkaamaan yhdessä entistä isommin. Me haluamme luoda pitkäaikaisia asiakas- ja yhteistyösuhteita, joiden varrelle mahtuvat niin ylä- kuin alamäet.

Meidän kanssamme on pirun hauskaa!

Kaiken muun hyvän lisäksi, meidän kanssamme ei tylsää hetkeä tule. Teemme hommia aina pilke silmäkulmassa, eikä naurulta vältytä missään palaverissa. Hyvällä yhteistyöllä saadaan ihan varmasti huonompikin (työ)päivä käännettyä positiivisen puolelle!

Jos palaverissa ei kuitenkaan meinaa hymyilyttää, voimme ottaa toimistollamme vaikka pari erää Subsocceria, jonka jälkeen ainakin hiki virtaa – ja yleensä nauru raikaa. Allekirjoittaneen saa haastaa matsiin aina.

”Jos ajatellaan niin, että me ollaan saatu pelkästään hyviä liidejä uusien nettisivujen kautta, niin ei sillä ole niin kauheasti väliä paljon se nettisivujen tekeminen maksoi.”
Eeva Mankinen, Scope Design

No, onko se Härkä kallis vai ei?

Avasitko tämän artikkelin, koska halusit saada vastauksen otsikon kysymykseen? Ensinnäkin kiitos, että luit tänne asti! Kuten ingressissä varoittelin, tässä artikkelissa ei kuitenkaan kerrota faktatietoa siitä, onko Sininen Härkä kallis vai ei. Se jääköön edelleen jokaisen henkilökohtaiseksi mielipiteeksi.

Jokainen meistä on oman toimialansa asiantuntija, joten muistetaan pitää sitä asiantuntijuutta arvossa, eikä osteta palveluita pelkän hinnan perusteella!

Jos kuitenkin fiksun hintaiset WordPress-verkkosivuratkaisut kiinnostaa, ota kuumalinja 040 860 4330 käyttöön, faksaa mikko@sininenharka.fi tai laita viestiä yritysmaailman Tinderissä eli Linkedinissä!

Jos pidit kirjoituksesta, kerro siitä muille!

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn
Share on twitter
Twitter
Share on whatsapp
WhatsApp

Jos haluat lisää, tilaa uutiskirje!

Mikko

Mikko

Mikko on Sinisen Härän myynti- ja projektipäällikkö. Musiikkitaustainen mies vastaa asiakkaidemme verkkosivuprojekteista sekä digimarkkinointikokonaisuuksista. Mikko innostuu asiakkaiden kanssa työskentelystä, uusista tekniikoista ja kliinistä designista.

Liity härkälaumaan

Haluamme ilmoittaa, että lähettämällä tämän lomakkeen, luovutat meille henkilötietojasi, joita säilytämme ja käsittelemme tietosuojaselosteen mukaisesti.