Blogi

Nopea luku: 3 syytä arvioittaa nykyiset verkkosivut

Etkö ole ihan varma, miten yrityksenne verkkosivut menestyvät? Tai mahdollisesti haluaisit tietää, mitä kehitettävää verkkosivuillanne olisi – joko teknisesti tai rakenteen puolesta? Tässä pikaisesti luetussa artikkelissa luettelen 3 syytä arvioittaa nykyiset verkkosivut.

Syitä arviointiin on tietysti huomattavasti enemmän, mutta numeroleikin ansiosta tähän artikkeliin mahtui vain seuraavat. Ensi kerralla lisää!

1.   Saat tietää, onko ”pellin alla” kaikki kunnossa

Tiedätkö, miten yrityksenne verkkosivut on rakennettu, eli onko teknisesti kaikki kondiksessa? Jotta esimerkiksi verkkosivujen latausnopeus olisi riittävän hyvä (lue lisää Sivuston nopeuden optimointi -artikkelista), tulee monien asioiden olla riittävän hyvässä kunnossa. Lisäksi pellin alla päästään kurkistamaan muun muassa otsikoiden ja linkitysten oikeaoppiseen merkintään – nämä asiat vaikuttavat taas merkitsevästi verkkosivuston hakukonenäkyvyyden nostamiseen.

Verkkosivujen ulkopuolisella arvioinnilla saat pellin alta vähintäänkin mielenrauhaa siitä, että kaikki on kunnossa. Jos taas kaikki ei ole kunnossa, sinulle toimitetaan varmasti kattava lista kehityskohteita, jotka voit halutessasi välittää eteenpäin myös nykyiselle sivuston ylläpidosta vastaavalle kumppanille.

2.  Saat käsityksen verkkosivuston saavuttamasta hakukonenäkyvyydestä

Tiedätkö, millä tasolla sivustonne orgaaninen hakukonenäkyvyys on? Tai kuinka paljon (ja mistä) sivustollenne linkitetään? Mitkä ovat käydyimmät sivut? Sivuston arvioinnin yhteydessä saat oletusarvoisesti myös esityksen sivuston hakukonenäkyvyydestä – eli esimerkiksi siitä, millä hakutermeillä sivustollenne laskeudutaan ja mille alasivullle nämä kyseiset kävijät laskeutuvat. Samalla saat myös vertailua sivustonne tärkeimmästä sisällöstä käydyimpien sivujen muodossa. Ja mikä parasta, saat varmasti liudan kehityskohteita, koska sivuston hakukoneoptimointi on jatkuva prosessi!

Jos tämä aihe kiinnostaa, lue Nicon kirjoittama mielenkiintoinen artikkeli ”Älä osta hakukoneoptimointia pakettihintaan”.

3.  Saat ulkopuolisen arvion sivuston käyttöliittymästä ja visuaalisuudesta

Tökkiikö mielestäsi jokin sivustolla? Eikö tule tarpeeksi liidejä, vaikka mainonta on erittäin hyvin kohdennettua? Sivuston arvioinnin yhteydessä saat varmasti myös ulkopuolisen riippumattoman arvion sivuston käyttöliittymän ja visuaalisuuden kehityskohteista. Tämä ulkopuolinen henkilö ei ole varmasti ollut mukana sivustonne kehityksessä, ja näin toimii omalta osaltaan myös loistavana testaajana sivustolle. Onhan hänkin potentiaalinen asiakas!

Jos sivuston arviointi kiinnostaa, voit tilata sen allekirjoittaneen tekemänä täältä.

Huomenna ke 30.6. klo 9.30: Webinaari verkkosivu-uudistuksesta

Verkkosivu-uudistus tulossa syksyllä, tai aihe kiinnostaa noin muuten vaan? Sinisen Härän CGO ja Partner Mikko Salonen ja digimarkkinoinnin asiantuntija Jaakko Innanen pitävät ytimekkään 45 minuutin webinaarin juuri ennen kesälaitumille siirtymistä aina polttavasta aiheesta, eli verkkosivu-uudistuksesta. Ja tietysti suomalaiseen mentaliteettiin sopivalla negatiivisella tavalla. Ei vaan, kyllä me saadaan keskustelu käännettyä positiiviseksi!

Webinaarissa tullaan käymään esimerkkien kautta läpi syitä, miksi yrityksenne verkkosivu-uudistus voi mennä pieleen. Webinaari pidetään vapaamuotoisena, ja linjoille tuleville annetaan myös pieni hetki webinaarin lopussa kysymyksille. Nähdään ensi keskiviikona aamukahvien merkeissä! Rekisteröidy webinaariin täällä!

Jos pidit kirjoituksesta, kerro siitä muille!

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn
Share on twitter
Twitter
Share on whatsapp
WhatsApp

Jos haluat lisää, tilaa uutiskirje!

Mikko

Mikko

Mikko on Sinisen Härän myynti- ja projektipäällikkö. Musiikkitaustainen mies vastaa asiakkaidemme verkkosivuprojekteista sekä digimarkkinointikokonaisuuksista. Mikko innostuu asiakkaiden kanssa työskentelystä, uusista tekniikoista ja kliinistä designista.

Liity härkälaumaan

Haluamme ilmoittaa, että lähettämällä tämän lomakkeen, luovutat meille henkilötietojasi, joita säilytämme ja käsittelemme tietosuojaselosteen mukaisesti.