Blogi

Kiireen tuntua ja uusia tapoja tehdä – katsaus härkien alkuvuoteen ja kevääseen

Työtahtisi tasaantuu alkuvuoden kiivauden jälkeen ja nautit kevätauringon paistaessa mukavasta helppouden ja sujuvuuden tunteesta.*

Alkuvuosi on heilahtanut uskomattomalla vauhdilla ja nyt ollaan jo heinäkuun kynnyksellä. Lomat häämöttää ja kaikki härät lomailevatkin pääsääntöisesti heinäkuussa. Tämä on todettu parhaaksi ajankohdaksi, sillä esim. sähköpostia lähettäessä saa lähinnä automaattisia vastauksia takaisin.

Moni sähköposti puolin ja toisin on usein alkanut lauseella, ”pahoittelut, että vastaus on hieman viivästynyt”, vaikkakin puhutaan yleensä vain parista päivästä. Kiireen tuntu saattaa ollakin monesti enemmän pään sisäistä kuin todellista. Tekemistä vaan tuntuu riittävän ja aikaa suhteessa siihen yleensä liian vähän. Kuulostaako tutulta? Välillä tuntuu, että ihan sama, minkä alan tekijän kanssa juttelee, niin töistä puhuttaessa ensimmäinen asia mikä mainitaan on se, että on kiire. Ehkä se on osa suomalaista small talkia? Kiireestä jatkuvasti puhuminen on ollut keskustelunaiheena meillä myös töissä ja onkin sovittu, että pyritään olemaan korostamatta sitä liikaa. Hyvä idea? Mieti, varsinkin jos on ”aina kiire”, niin sehän vaikuttaa jo yleiseen ilmapiiriin ja ajattelutapaan töihin liittyen – eikä nyt puhuta työhyvinvoinnin kehittämisestä. Kokeile itsekin!

Se on kuitenkin faktaa, että tekemistä on riittänyt, joka on tietysti vain positiivinen asia. Uusia mielenkiintoisia projekteja on saatettu onnistuneesti maaliin ja useita uusia aloitettu. Näitä kannattaa käydä väijymässä meidän Töitä– ja Asiakkaat-osioista. Muutamia mainitakseni, toteutimme muun muassa kasvavan ja monia kansainvälisiäkin palkintoja voittaneen artesaaniburgeriketjun Social Burgerjointin verkkosivustouudistuksen. Suunnittelussa kiinnitettiin erityisesti huomiota fiiliksen luomiseen, menun selkeään esittämiseen ja lähimmän Burgerjoint-ravintolan helppoon löytämiseen. Toinen mielenkiintoinen uusi asiakkuus, EduExcellence on suomalaisen koulutusviennin suunnannäyttäjä. Verkkosivuprojektin keskeinen tavoite oli parantaa sivuston kävijöiden ymmärrystä EduExcellencen toiminnasta ja tukea uusasiakashankinnassa ja myynnissä. Muita alkuvuoden projekteja vedettiin muun muassa NanaFitin, Greener Partyn, Private Skiesin, Ihosairaalan, Tikkurilan Painon, Viacon Groupiin kuuluvan Solconin sekä Lääkisvalmennuksen kanssa. Pyritään tietty myös somessa julkaisemaan näitä, eli jos ei Sininen Härkä ole vielä seurannassa, niin puhelin käteen (jos ei ole jo) ja seuraamaan.

Yksi iso muutos oli se, että saatiin Sinisen Härän pitkäaikainen työntekijä Mikko osaomistajaksi. Jes! Tällä on ollut suuri vaikutus yrityksen kehitykseen, joten asiasta ollaan toimistolla kaikin puolin erittäin tyytyväisiä. Kehitystä on tapahtunut paljon ja etenkin työhyvinvointiin ja viihtyvyyteen on panostettu paljon. Ja vaikka hyvinvointi lähteekin arjesta ja jokapäiväisestä tekemisestä, niin ollaan käyty keilaamassa, syömässä ja juomassa, on pidetty uuden oppimispäiviä ja kuunneltu motivaatiopuheita (kiitos Hatsolo!), syöty mansikoita ja juotu kuoharia sekä tietysti pidetty Sinisen Härän kesäbileet, joissa palkittiin muun muassa vuoden parhaita mitä erilaisimmissa kategorioissa.

Tiimin sisällä on myös hommia laitettu uusiksi. Nykyisin verkkosivuprojekteja vedetään kolmen ihmisen tiimissä ja mukana siis projektipäällikkö, WP-devaaja sekä visuaalinen suunnittelija. Työtehtäviä on jaettu uusiksi, joka takaa sen, että kaikki pääsevät keskittymään omaan core-osaamiseen ja tekemiseen entistä enemmän. Myös tapaa vetää projekteja on kehitetty entisestään ja nykyään kiinnitetäänkin entistä enemmän huomiota suunnitteluvaiheeseen parhaan mahdollisen lopputuloksen saavuttamiseksi. Uskon, että muutenkin ala on kehittymässä enemmän siihen suuntaan, että ei tarjota enää ainoastaan teknistä toteutusta, vaan enemmänkin kokonaisvaltainen jatkuva palvelu, joka sisältää kaikki tarvittavat osa-alueet, kuten suunnittelu, toteutus, ylläpito, kehitys, markkinointi ja raportointi. Myös projektien aikataulutus on kehittynyt ja lomien jälkeen onkin töitä jo mukavasti jonossa.

Alkusyksy on härälle menestyksellinen, tee viisaita valintoja ja hyödynnä osaamisesi myös talouspuolella.*

Kaksi työsopimustakin tuli kirjoitettua ja huikea tiimi kasvaa kasvamistaan. Nyt meitä onkin jo kuusi – alihankkijoita unohtamatta. Alkanut vuosi on ollut hieno, mutta jospa nyt vedettäisiin henkeä kasvun osalta ainakin vuoden loppuun asti. Toivottavasti myös sun vuosi on ollut hyvä tähän asti. Iso kiitos kaikille asiakkaille, yhteistyökumppaneille ja työntekijöille! Lisäksi tietty haluan toivottaa oikein mukavaa ja aurinkoista kesää just sulle! 🙂

*Lainaukset Härän horoskoopista, kuka näihin nyt uskoo.

Jos pidit kirjoituksesta, kerro siitä muille!

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn
Share on twitter
Twitter
Share on whatsapp
WhatsApp

Jos haluat lisää, tilaa uutiskirje!

Nico

Nico

Nico on digitaalisen markkinoinnin ja verkkopalveluiden ammattilainen ja idearikas Sininen Härän perustaja. Nicon intohimon kohteita ovat hyvän ruoan, matkustamisen ja urheilun lisäksi asiakaskokemuksen parantaminen, yritysten hakukonenäkyvyyden kasvattaminen sekä myynnin lisääminen. Sinisellä Härällä Nico vastaa asiakkuuksista, yhteistyökuvioista sekä liiketoiminnan kehittämisestä.

Liity härkälaumaan

Haluamme ilmoittaa, että lähettämällä tämän lomakkeen, luovutat meille henkilötietojasi, joita säilytämme ja käsittelemme tietosuojaselosteen mukaisesti.

Moikka, lue myös meidän uusimmat artikkelit!