Blogi

Huh mikä vuosi – 2020

2020 - Huh mikä vuosi

2020 on kohdellut meitä kaikkia rajusti ja tästä vuodesta vertauskuvia miettiessä, tulee ensimmäisenä mieleen märkä rätti kasvoille. Muutama muukin vastaava vertaus tulee mieleen, mutta jätetään ne tästä pois.

Sinisellä Härällä on siis kaikki oikeasti varsin hyvin yleinen maailmantilanne huomioon ottaen, mutta yllättäviä tilanteita ja käänteitä on tullut välillä enemmän kuin espanjalaisessa saippuaoopperassa. Koko tiimiä on venytetty äärimmilleen, mutta yhdessä on selvitty hienosti!

2020 on ollut monella tapaa hyvin poikkeuksellinen vuosi, mutta täytyy sanoa, että kyseessä on ollut myös ehdottomasti Sinisen Härän tärkein kasvun vuosi koko yrityshistorian aikana. On ollut mahtavaa olla paimentamassa tätä aivan upeaa härkälaumaa!

Tämän vuoden liikevaihto on kasvanut viime vuoteen verrattuna noin 85 %, ja vuoden aikana meillä on aloittanut neljä uutta työntekijää eli kokoonpano on käytännössä tuplattu. Taloon saatu osaaminen ja uudet työkalut ovat vieneet tekemistä aivan uudelle tasolle, ja työstössä onkin entistä hienompia toteutuksia monella tapaa.

Uusi toimisto ja uudet työvälineet vauhdittavat tekemistä entisestään, eikä avarissa tiloissamme tule enää seinät vastaan – ainakaan ihan heti. Suunnittelimme tekevämme normaalista poikkeavan eli oman brändiuudistuksen muuton yhteydessä, mutta jouduimme siirtämään sen valitettavasti ensi vuoden puolelle. Pidämme tuparit sitten kun on sen aika.

Tässä vaiheessa iso kiitos Suomen Luonnonmaaleille upeista ekologisista maaleista ja Scope Designille tilojen suunnittelusta!

Vuoden 2020 strategia-, digimarkkinointi- ja verkkosivuprojektien kehityspäivät ovat onnistuneesti pidetty ja seuraavat löytyvät jo kalenterista – kuin myös kehityslistan työt. Lisää parannuksia tekemiseen on tulossa keväällä, esimerkiksi jo paljon kehuttuun projektien läpivientiin ja hallintaan sekä tulosten raportointiin.

Rekry on taas käynnissä, joten alkuvuodesta meitä onkin jo 11! Uusina tekijöinä taloon saapuvat Content Specialist ja Designer. Olette niin tervetulleita! Kevään 2021 tähtäimessä on vielä pari rekryä lisää ja koko vuoden liikevaihtotavoite on päätähuimaava #1ME.

Tämä vuosi on tarjonnut kehitystä myös prosessienhallinnan saralla. Meillä on tapana kehittää sisäisiä prosesseja jatkuvasti ja yksi tämän vuoden isoimmista uudistuksista (uutta sähköpostiohjelmaa, kalenteria ja tiedostojenhallintaa vähättelemättä) on varmasti ollut uuden toiminnanohjausjärjestelmän käyttöönotto.

Visma Severa on suunniteltu alan toimijoita kuunnellen ja se on osunut meidän tarpeisiimme kuin CTA laskeutumissivulle. Severan avulla saamme entistä paremmin aikataulutettua ja resursoitua projekteja ja kuukausittaisia markkinointikokonaisuuksia, laskettua projektien toteutuneita tunteja ja katteita, seurattua työtunteja ja laskutusastetta, ennustettua myyntiä sekä säästettyä tiimin aikaa monella tapaa – myös laskutuksen hoidossa.

Vuosi 2020 on ollut kaiken kaikkiaan hyvin raskas, mutta samalla myös aivan mahtava vuosi ja haluan ehdottomasti kiittää siitä sekä meidän upeaa tiimiämme että meidän mahtavia asiakkaitamme. Kiitos, että olette mahdollistaneet tämän kaiken! Jään odottamaan ensi vuotta innolla ja mielenkiinnolla.

2020. Huh huh. Onpahan ollut vuosi!

– Nico, Founder/CEO

Jos pidit kirjoituksesta, kerro siitä muille!

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn
Share on twitter
Twitter
Share on whatsapp
WhatsApp

Jos haluat lisää, tilaa uutiskirje!

Nico Härkönen

Nico Härkönen

Nico on digitaalisen markkinoinnin ja verkkopalveluiden ammattilainen ja idearikas Sininen Härän perustaja. Nicon intohimon kohteita ovat hyvän ruoan, matkustamisen ja urheilun lisäksi asiakaskokemuksen parantaminen, yritysten hakukonenäkyvyyden kasvattaminen sekä myynnin lisääminen. Sinisellä Härällä Nico vastaa asiakkuuksista, yhteistyökuvioista sekä liiketoiminnan kehittämisestä.

Liity härkälaumaan

Haluamme ilmoittaa, että lähettämällä tämän lomakkeen, luovutat meille henkilötietojasi, joita säilytämme ja käsittelemme tietosuojaselosteen mukaisesti.